• littlemum

Ryggen i magen....(lika konstigt som det låter)

Var hos läkaren idag, tog mod till mig och ställde en fråga som jag inte kunnat med att fråga innan (var rädd att bli tagen för en galen hypokondriker). Känner nämligen min puls MYCKET tydligt i magen. Hela magen rör sig i takt med pulsen. Kan inte ligga på mage för då guppar jag. Hur som helst så kände läkaren efter och det visade sig att kroppspulsådern låg så grunt i magen att det är den som gör att magen guppar. Kan tom hålla den "mellan fingrarna". Sedan kände han lite till och bad mig känna. Känner du det hårda här? Det är din ryggpelare!

Hahaha känner mig lite lätt "missbildad". Inte alla som känner ryggen i magen!?

Skulle vara kul att höra om någon har samma eller vet om någon som har det??

Hyperhoppa
  • Svar på tråden Ryggen i magen....(lika konstigt som det låter)
  • littlemum
    5barnsmamman skrev 2008-11-14 19:41:43 följande:
    Lite kul, ser dig framför mig ..
    Ja det är absolut tillåtet att skratta! Vad annat kan man göra?
    Hyperhoppa
  • Salt Groda

Nämen vad galet, så har jag också alltid känt! Känner inte alla pulsen i magen?? Min mage brukar också hoppa sådär..
    Men vadå ryggpelare, vad är det för något?

• littlemum
    Salt Groda skrev 2008-11-14 22:01:16 följande:
    Nämen vad galet, så har jag också alltid känt! Känner inte alla pulsen i magen?? Min mage brukar också hoppa sådär.. Men vadå ryggpelare, vad är det för något?
    Skönt att det finns fler! Har inte en aning om hur vanligt det är...
    "Bakre" delen av ryggraden.
    Hyperhoppa
  • gummalottan

Jag känner min kroppspulsåder och ryggkotornas "magsida" också. Kroppspulsådern går ju där, så har man inte allt för mycket bukfett och törs känna efter så känns den

• littlemum
    gummalottan skrev 2008-11-14 22:59:51 följande:
    Jag känner min kroppspulsåder och ryggkotornas "magsida" också. Kroppspulsådern går ju där, så har man inte allt för mycket bukfett och törs känna efter så känns den
    Kan du också "hålla" i den? Jag känner av att blodet stoppas upp om jag trycker på den, börjar pirra i fötterna. Syns pulsen på magen?
    Hyperhoppa
  • Saltlakrits

Min puls syns också på magen..

Men jag kan nog svära på att jag inte har ryggen i magen
    Känner inget hårt och ingen kroppspulsåder.....  (tarmarna verkar vara ivägen)

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • Salt Groda

Känna ryggkotorna genom magen, nämen fy vad läskigt det låter!!
    Nu är jag visserligen gravid i 8:e månaden, så blir lite svårt att känna efter, fast jag tror inte jag har "ryggen i magen" i vanliga fall heller. Bara en puls som syns.

• littlemum

Ja det är nog ganska vanligt att pulsen sys på magen. Men jag kan ju "ta tag i" pulsådern. Klämmer jag så känner jag att blodflödet till fötterna och benen blir betydligt sämre.

Dags att träna upp riktig starka magmuskler som kan dölja det lite

Hyperhoppa
  • mala01

Ååå vad skönt att höra att det är fler som jag!! Om än för några år sen ')

Svar på tråden Ryggen i magen....(lika konstigt som det låter)