• Merjem

1 årig som vägrar medicin(antibiotika)

Har provat med allt....HAN VÄGRAR
    Nu har han börjat spy upp direkt efter att jag har gett han antibiotika(med spruta).
    Att blanda med maten är inget vidare bra, han vägrar äta mat sen....

Hur gör ni andra när de spottar ut och spyr upp medicin???

• Svar på tråden 1 årig som vägrar medicin(antibiotika)
  • Mamma 03  08

Vi har alltid gett pencillin med spruta och sedan gett en piggelin (för att han gillade det) efter det. Försök att först ge pencillin och sedan något du vet att din son gillar att äta.

• Merjem

Mamma 03 08 skrev 2008-11-14 20:09:25 följande:

Vi har alltid gett pencillin med spruta och sedan gett en piggelin (för att han gillade det) efter det. Försök att först ge pencillin och sedan något du vet att din son gillar att äta.
    Ja men problemet är att han behåller pencillinet i munnen och sedan spottar ut eller spyr upp:(
  • dino77

Oj har inget bra råd att ge dig men hade precis samma problem med min son, han HATADE att ta medicin, det som jag minns funkade ganska bra en gång var risgrynsgröt m mycket socker(då det var en av favoriterna) blandat med antibiotikan, ingen stor mängd gröt då såklart Hoppas det ordnar sig för er.

• pigglet

Kåvepening koncentrerade droppar var bra, han skulle bara ha 1 ml och det var för lite för att spotta ut? Har annars provat att ge sirap innan, det lägger sig som en skyddande hinna på tungan...

• Merjem
    dino77 skrev 2008-11-14 20:14:44 följande:
    Oj har inget bra råd att ge dig men hade precis samma problem med min son, han HATADE att ta medicin, det som jag minns funkade ganska bra en gång var risgrynsgröt m mycket socker(då det var en av favoriterna) blandat med antibiotikan, ingen stor mängd gröt då såklart Hoppas det ordnar sig för er.
    TACK DET SKA JAG PROVA!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden 1 årig som vägrar medicin(antibiotika)