• clinan

Högskolan i Kristianstad

Någon mer än jag som ska börja plugga på högskolan i Kristianstad till hösten?

Själv ska jag läsa till förskolelärare.

• Svar på tråden Högskolan i Kristianstad
  • clinan

oj va ensamt det kommer vara att gå där själv

Fast jag vet en till iofs.

• Tildamamman

Läser på HKR. Påbörjar min 7:e termin på Barnets lärande/lärarens roll för barn 6-12 år...

Du kanske vill köpa böcker då ...

• clinan

jag ska läsa fritid o skola i helhetsperspektiv. men det är kanske samma böcker? Jag får inte kurslitteratur listan förrän vi varit på upprop den 30:e

• Lalalong

clinan
    Jag pluggar också i krstd! Men jag tar examen till jul från lärarutbildningen, har läst 180 p med inriktning på matematik och naturkunskap.
    Ang litteratur så läser alla (oavsett ålder och inrikning) tillsammans den första terminen, så om de inte har ändrat kurserna så kan du säkert köpa böcker av tildamamman.
    Vissa kurser, det beror ju på vad du själv väljer, kan vara samma om man läser bllr och fsh så det är värt att kolla upp under utbildningens gång.

Lärarutbildningen i krstd är bra! Visst finns det brister, det kan man ju inte sticka under stol med, men det finns det överallt och efter vad jag förstått när jag pratar med studenter från resten av sverige så får jag uppfattningen att det funkar mycket bra i krstd.

Bor du i stan eller ska du pendla?

Jätte mycket lycka till!!

• Lalalong

Din litteraturlista hittar du här:
    www3.hkr.se/avdid/9/utb/program/llutyfrskht2005aaua02littl.pdf

Men gå _inte_ iväg och köp alla böcker nu. Du behöver knappt hälften ens. Jag råder dig att avvakta till du känner av vad du verkligen behöver. Ett bra tips för plånboken!

Ditt schema hittar du här:
    schema.hkr.se/schema.asp&progid=&schematyp=-&start=idag&slut=

Fast här är det _alla_ grupper som börjar då. Så om du vet vilken klass/grupp du ska gå i så råder jag dig att göra så här:
    www.hkr.se
    i menyn i övankanten finns det en knapp som heter sök
    inne på söksidan kan du söka allt möjligt, gå ner till där det står "sök schema". Klicka på avancerad sökning. Ett nytt fönster öppnas. I rutan för kurs id skriver du "aaua02", och sen fyller du vilken klass du går i i den rutan där det står "grupp". Tryck sök och ditt schema kommer upp.

Okej.... du kanske iofs inte bad om en föreläsning i det här men jag hade själv velat veta och hkrs sida är inte helt lätt navigerad, tycker inte jag i alla fall!

Lycka till igen!

• Lalalong

verkar inte som att schema länken funkar. Men om vill veta, så gör du likadant som ag beskrivit, bara strunta i att fylla i grupp om du inte vet det.

• clinan

Tack så mycket! Klart jag vill ha föreläsning Alltid bra att få reda på saker å ting. Fast jag kom inte in och kunde kolla schema. Men på lappen som man fick hem ang. uppropet där stod att man inte kunde kolla schema förrän man varit på uppropet. Ingen aning om det stämmer men det stod så där i alla fall.

Tack tack

• Lalalong

clinan
    Men jag hittade ditt schema, så visst går det. Tror de skriver så för att de helt enkelt inte orkar förklara hur man gör
    Testa så här: (ska försöka vara tydligare )

www.hkr.se
    Tryck där det står sök och är ett litet förstoringsglas.
    Gå ner till sök schema, och i raden där det står "kursid" skriver du
    aaua02
    Tryck sök

Nu ska schema komma fram, men det är som sagt för alla som ska läsa AU1, så det är rätt många klasser. Men du får ju en idee över hur många dagar i veckan och hur länge du går på dagarn och så!

• clinan

jo nu gick det ju fast det blidde ju klyddigt! Jag förstod inte mycket inte tyckte det såg ut som 8-16 varje dag utom men torsdag då va det till 14

oj kom på att jag glömde skriva svar på din fråga innan.

Jag bor utanför Tomelilla så jag ska pendla. Vi har hus här så jag flyttar inte..

blir lite att köra själv och lite buss

• Lalalong

clinan

Jo som sagt, många rader att hålla reda på på det där schemat
    Eftersom du ska på upprop den 30:e så vet du i alla fall att du är i C eller D laget. Alltid nåt!

Jag förstår att du inte flyttar om ni har hus precis! Jag pendlar också, men inte riktigt så långt som du. Bor i Broby, det ligger 3 mil norr om stan. Men det tar 1,5 timme att ta sig... :-/

Nåja! Lycka till nu! Passa på att njuta av resten av sommaren innan allvaret sätter igång!

• Jessica23

hello!
    jag går också på kristianstad högskola.
    ska börja min 7 o sista termin nu o är färdig lärare till jul!!!!

• liljanSanna

Hejhej!
    Jag läser också i Kristianstad, lek-utveckling-lärande.
    Börjar min femte termin nu. Är också en pendlande student, bor i Kyrkhult (Blekinge).

• Celice

Sen är ju Krstd en väldigt mysig stad oxå! Välkomna hit!

• Gullregn

Jag ska börja läsa i Kristianstad nu, till sjuksköterska. Ska pendla från Malmö.

Svar på tråden Högskolan i Kristianstad