• Anonym

Lön som bankbiträde/kundtjänst personal?

Vad tjänar man som kundtjänstmedarbetare/bankbiträde på en stor bank?

• Svar på tråden Lön som bankbiträde/kundtjänst personal?
  • Anonym

Ingen som vet?

• Anonym (skandia)

Har en kompis som arbetat som kundtjänst på Skandiabanken, hon hade runt 19 000.

• Anonym

Anonym (skandia) skrev 2008-11-15 08:57:03 följande:

Har en kompis som arbetat som kundtjänst på Skandiabanken, hon hade runt 19 000.
    Vad var hennes arbetsuppgifter då? Var hon utbildad?
  • Anonym (skandia)
    Anonym skrev 2008-11-15 08:58:41 följande:
    Anonym (skandia) skrev 2008-11-15 08:57:03 följande: Vad var hennes arbetsuppgifter då? Var hon utbildad?
    Hon fick utbildning på plats men hade ingen ekonomiutbildning sedan innan om det är det du menar.
    Hon satt i kundtjänst och hjälpte till med allt, privatkonton, aktier, fonder, lån etc etc
  • Anonym

Ok det låter som ungefär samma arbetsuppgifter som jag menar. Tycker dock att lönen verkar lite låg..

• Anonym

Får man fråga hur man får ett sånt jobb?

• Anonym

jag trodde att man behövde någon form av ekonomisk utbildning för sådana jobb?

//

• Anonym (///)

Jag har jobbat inom kundtjänst. Jobbade till rena slavlönen. 14600 var ingångslönen. Helt sjukt!

• Anonym

Jag arbetade som banksäljare en tid. Kassatjänst men sålde även produkter som kort, internet etc. 20 000 kr i mån. Har en magisterexamen i ekonomi.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-18 11:42:23 följande:
    Jag arbetade som banksäljare en tid. Kassatjänst men sålde även produkter som kort, internet etc. 20 000 kr i mån. Har en magisterexamen i ekonomi.
    Var det i en stor stad du jobbade? Jag har en kanditatexamen i ekonomi.
  • Anonym

Anonym (///) skrev 2008-11-18 09:03:10 följande:

Jag har jobbat inom kundtjänst. Jobbade till rena slavlönen. 14600 var ingångslönen. Helt sjukt!
    Låter väldigt lågt. Var det bank?
  • Anonym

Min väninna, utbildad civilekonom jobbar på bank. Har ca 19000 i lön hon också, verkar gräsligt mtp många år och feta studieskulder.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-18 17:50:43 följande:
    Min väninna, utbildad civilekonom jobbar på bank. Har ca 19000 i lön hon också, verkar gräsligt mtp många år och feta studieskulder.
    Hade tänk böja på kundtjänsten sen förhoppningsvis klätta. Då med högre lön
  • Anonym (///)
    Svar på #11
    Anonym skrev 2008-11-18 17:44:29 följande:
    Anonym (///) skrev 2008-11-18 09:03:10 följande: Låter väldigt lågt. Var det bank?
    Nej det var på ett call center som har hand om bla telefonibolag, föräkdringar och lite olika.
Svar på tråden Lön som bankbiträde/kundtjänst personal?