• Vanilj

Har alla som gift sig här haft svensexa/möhippa

Hej!

Jag bara undrar om ni som har gift er om ni har haft en svensexa/möhippa isåfall Vad gjorde ni? vad gjorde er fru/man på sin svensexa/möhippa?

Om ni inte har haft svensexa/möhippa
    Varför?
    Är det någon som inte ville, Isåfall Varför?
    Hur gjorde ni för att komma undan?

Jag är bara Nyfiken...Själv är jag förlovad bröllop blir det i framtiden nån gång.

• Svar på tråden Har alla som gift sig här haft svensexa/möhippa
  • Ecko

Nope. Inget sådant för vår del.
    Men så gifte vi oss i smyg också .

• hamster

Nope, vi hoppade över det.
    Dels kostar det pengar och dels hade vi ett pyttelitet bröllop och sen så "festar" vi annars inte heller.
    Hur gjorde vi för att komma undan ?
    Vi berättade inte åt nån om bröllopet förutom våra 17 gäster som fick veta typ en vecka före ;)

• Vanilj

aha men om då ska ett stort bröllop ? (100pers) kan man säga det en vecka innan.

• Runguska

Mina kompisar fixade möhipp då vi gifte oss. Det hela var hur roligt som helst och hur sjukt som helst också. En kompis som jagvarit och badat med frågade om jag ville följa med och lämna tillbaka en knivslip!!! som hennes mamma lånat... Jag gick på det hela och åkte med, visst tänkte jag att det var knasigt, men va tusan! Sen körde vi "vilse" och hon fick ringa efter den som vi skulle till. Då kommer en bil körande mot oss med ett stort vitt kryss på framrutan, vad f*n tänkte jag. Sedan kommer en av mina vänner uthoppande ur bilen i kavaj och jag trodde jag skulle svimma, blev helt ställd. Sedan kom hon och en eller två fram och började "vira" in mig i bandage och släpade mig till baksätet av bilen där jag fick ligga. Vid det här laget höll jag på att kvävas av skratt och allt jag fick fram var "men jag måste ju ha säkerhetsbälte"... Sedan kom vi fram till stället, en stuga vid en sjö och där blev det vin, låtsasvigsel, tipspromenad med frågor om mig samt otroligt god mat, gamla minnen samt många skratt!

Otroligt roligt, en av de absolut bästa och roligaste dagarna i mitt liv. Jag glömmer det aldrig, knivslip

Min man fick ingen svensexa dessvärre men jag tror inte han velat det i vilket fall, dessvrre .

• Linsen

Jag fick aldrig nån möhippa - vet ej riktigt varför, det bör man nog fråga dem som borde anordnat någon.
    Skulle tro att det berodde på att jag bodde väldigt långt ifrån mina vänner vid det tillfället. Trodde att min syster (som bor på den orten) skulle ta tag i det då hon var tillfrågad som tärna men avböjde p g a graviditet.
    Maken fick sin svensexa i efterskott.

• Vanilj

Seroc: Det lät ju roligt.

Linsen: avböjde för att du var gravid? ville hon inte vara tärna för att du var gravid..naa det är ju inte vidare snällt och din syster och allt.

• Linsen

Vanilj-> Det blev lite luddigt där - det var HON som var gravid och ville inte stå där brevid mig och se tjock ut (som hon uttryckte det)...

• Vanilj

jaha kände inte du dig sviken? hon ska ju vara stolt att vara din brudtärna eller?

• Linsen

Lite ledsen blev jag nog först, men min urgulliga bästa kompis blev ju superglad över att hon fick äran istället så det gick över fort.
    Syrran har en förmåga att vara väldigt anti när lillasyster hinner före med saker som hon borde gjort först, så hon var mest sur o irriterad på allt som hade med bröllopet att göra så jag är så här i efterhand glad att hon avböjde så att vi fortfarande är sams.

• Vanilj

Så bra!

Usch det är jobbigt det är ju ingen tävling

• Konvaljen

japp!

Jag:

blev kidnappad av ett gäng tjejkompisar och var totalt överraskad. De klädde ut mig och vi körde bil till grannstaden. Allt hade tema 80-tal eftersom vi alla är födda då. Drack champagne, spelade laserdome, hade mer eller mindre pinsamma utmaningar. Allt var väl inte jättekul men ajg kände mig oerhört uppskattad och glad över att mina vänner lagt ner så enormt mycket tid på mig!

Min man:

lugn svensexa med kompis, bror och svåger. Gocart, pizza och filmkväll. Han var nöjd!

• Kajsa79

Japp, både jag och min man blev kidnappade av våra kompisar och sen utsatta för lite av varje. Speciellt min mans svensexa blev ganska vild, med strippa och allt....

• Vanilj

Xyra: ja tyckte era lät bra och roliga

Kajsa79: Vad tyckte du om din mans när han hade strippa och så? jag har aldrig fattat varför man ska ha strippa när man ska gifta sig, det gör mig irriterad! det är som ja nu ska du gifta dig så det är den sista kvinna (än dig ) han får se naken så njut eller?

• Japonica

Nopp! Vi gifte oss i hemlighet! Tack och lov! Möhippor är inget för mig!

• frulan

Japp!
    Min möhippa i vääääldigt korta drag:
    *kidnappad här hemma
    *frulle hos en kompis med skumpa o så + att jag fick bada jacuzzi o fixa till mig
    *silversmide, jag gjorde ett silverarmband o alla tjejerna gjorde en varsin berlock till mig
    *bowling
    *samla kärleksråd i en bok
    *fikade
    *middag o övernattning hos svägerskan där de tog kort på mig i diverse kläder (orientalisk tjej, medeltida tjej, rockbitch, mafiosotjej mm) som de sedan satte i ett möhippe-album till mig + att maken fick ett "special edition" i svartvitt.
    Sen festade vi natten lång o åt en massa gott. De hade även en massa lekar åt mig, t ex att jag fick lukta på en massa tröjor (med förbundna ögon) och jag skulle hitta min mans, hittade ingen o det var RÄTT En annan lek var att alla tjejer tog med sig en sak de förknippade mig med och jag skulle para ihop sak och tjej samt berätta historien runt det. Jättekul! T ex en tjejkompis jag bott med hade med sig en kinderegghalva, en av våra katter lekte jämt med en sån, så då fick jag berätta den storyn.
    Har så underbara minnen från möhippan!

Makens svensexa:
    *kidnappat på ett fejkat jobb (han trodde han skulle ha jongleringskurs för ett gäng konferensmedlemmar, men sååå var det inte)
    *bågskytte
    *drejning
    *spa
    *middag o övernattning hos svågern med en massa god mat, fest o bus
    Han hade oxå helt fantastiskt roligt!

Ingen förnedring så långt ögat nådde för någon av oss. Förstår inte folk som vill fixa såna hippor/sexor?!

• Kajsa79

vanilj: jag tycker det verkar lite väl inspirerat av amerikanska filmer med strippa, men annars är det inget som stör mig. Tvärtom tycker jag att det var lite lustigt... min man berättade så komiskt om hur hon "pressade hans huvud mellan sina gigantiska bröst". Och hans kompisar (mina med för den delen) sa att han mest suttit och gnytt "Kaaajsa...". Men så är jag inte svartsjuk av mig heller! Speciellt inte på silikonbröst och stövlar med stilettklack, för det vet jag att min man inte gillar.
    Däremot orsakade strippan en liten kris i förhållandet mellan en av killarna som var med svensexan och hans tjej, men det löste sig som väl var. Flera av killarna som var med är/var singlar och jag tror att det var mest spännande för dem faktiskt.

• Betan

Mina systrar fixade hippa åt mig innan bröllopet och alla tjejkompisar var med. Det var en jättehärlig dag med roliga aktiviteter precis i min stil och mycket tid att bara umgås och prata med alla flickorna. Kul för alla att träffa varandra innan bröllopet också eftersom man har vänner på lite olika håll. Samma dag hölls svensexa för min man och även han hade jättekul. Varken tjej- eller killgänget hade ordnat hemska och förnedrande aktiviteter utan det gick ut på att ha roligt och umgås. Vi var båda väldigt tacksamma för dagen, det var en del av hela bröllopsperioden med hippa/svensexa, bröllop, bröllopsresa osv.

• Kajsa79

jag har förresten i bild i galleriet från min möhippa. Jag blev bortrövad från en hästtävling och har fortfrande tävlingsskjortan på mig. Vi fick en lektion i orientalisk magdans och det var svettigt, vilket tydligt framgår av fotot!

• Lalalong

Jag och min man gifte oss tidigare i våras. Jag fick en liten möhippa av mina tre trallande tosingar
    Det var alldeles lagom, de bjöd mig på middag alkhol och en utekväll på stan. En plasttiara fick jag ha på mig också.... och det var antingen för mycket eller för lite. Hade jag varit totalt utspökad så hade ju folk fattat att det var möhippa, men nu trodde alla bara att jag hade den för att jag ville vara lite fin *asg*.

Mannen fick ingen svensexa. Det var ingen som ordnade det.... inte så roliga kompisar

Svar på tråden Har alla som gift sig här haft svensexa/möhippa