OK att läxa upp andras barn i föräldrarnas frånvaro?
Vi var på ett ställe som heter Busfabriken som är ett nöjesställe för barn.
Där hade vi "bokat" ett biljardbord, men efter en stund ville jag visa min son på väggklockan när det var dags att åka därifrån. För att min son ska ha nån form av tidsuppfattning är det lättare att visa det på en klocka alltså. Jag tog min son med mig en bit ifrån biljardbordet för att visa klockan. Tog för givet att min ex-man skulle stanna kvar vid bordet så att ingen annan skulle ta över, men han följde efter oss.
Efter att jag visat klart klockan för sonen, gick vi tillbaka till bordet. En familj gick förbi bordet samtidigt som vi kom fram till den och då sprang både min son och familjens son för att fånga biljardkön (heter det så?). Men den killen var äldre och starkare, så han knuffade vår son hårt åt sidan samtidigt som vår son fick killens armbåge i skallen.
Jag blev ju naturligtvis skitförbannad, men valde att inte säga nåt eftersom där var det fullt av andra familljer, samt att jag inte ville förstöra min sons dag genom eventuella aggressioner från killens föräldrar (som inte var där vid aktuella händelsen). Vi lugnade vår son och sa att det inte gjorde nåt och att "vi får vänta tills han har spelat klart, för han är snart klar."
Min son är bara fyra år och inte alls aggressiv. Han slår inte tillbaka och blir rädd när han råkar ut för nåt sånt. Annars hade jag nog inte blivit så jävla arg, för då hade ju min son slagit till skitungen.
Den killen slog några bollar och gick sedan iväg, så min son fick spela klart.
Men hur hade ni gjort? Hade ni sagt till ungen eller skällt ut honom?
Eller hade ni svalt det hela och väntat tills han spelat klart?
Jag svär, att nästa gång det händer så SKA jag skydda min son och visa honom att man inte ska ta skit från andra! Fyfan alltså!