• jellona0507

Hur bli av med flugorna???

För två dagar sedan upptäckte jag en stor vanlig svart fluga (ingen bananfluga)..
    Tänkte inte mer på det. Men morgonen därpå så var det ca 15st flugor på elementet. Igår (fredag) dammsög jag upp nästan alla (trodde jag).. men nu är det minst lika många på elementet igen!!

HUR blir jag av med dom?? SÅ äckligt! Var lägger dom ägg? Måste ju hitta det stället, så det inte bildas fler flugor!
    Dom håller sig mest på elementet i vardagsrummet, och badrumsväggen.

*Mår illa*

Kom med tips, för vill bli av med dom snarast!!!

//jellona

Minya 050727 & Engla 070828
  • Svar på tråden Hur bli av med flugorna???
  • Nattuggla72

De kryper in i springorna runt fönstren när det blir kallt ute, kolla så att tätningslisterna är hela. Det går över när det varit frost länge nog. Vi har haft samma problem.

• lovemyboys

Kan dom dra sej till samma blandning som jag "ger" mina bananflugor sååå: ättika,sirap å en svätt yes diskmedel.....Testa iaf!!

• mimmi 1

precis som nattuggla skrev.. dom kryper in när det börjar bli kallt ute, och sen dör dom, när dom väl kommer sej in....

öppna alla fönster där du ser att det finns flugor, torka av tätningslisten, och spreja med radar runt det öppna fönstret...

vi hade så i vår sommarstuga ett år, jag höll på att spy på våren när jag skulle putsa fönstren, dom hade krypit in runt tätningslisterna, och det var vidrigt...

men vi skurade bort allt klägg, och sprejade sen med jämna mellanrum med radar, speciellt på hösten, och hade inte fler problem med flugor.

• jellona0507

Har haft alla fönster öppna idag, samt balkongs dörren! Så gott som alla flugorna är borta nu!! Köpte hem ättika, som jag ställt fram på alla fönsterbrädorna.
    Får se hur det går! Annars blir det att köpa radar imorgon!
    Var jätte äckligt igår när det var minst 20 flugor på samma ställe!! *ryser*

Minya 050727 & Engla 070828
Svar på tråden Hur bli av med flugorna???