• Anonym

Ni som slutat med Ppiller MITT I en karta, hur blev det för er?

Hej jag har ätit dem här p piller neovletta för flera år sen, men nu har jag bara ätit dem i ungefär 1½ månad mådde jättedåligt av dem så läste i bibacksedeln och det stod "du kan sluta använda neoveletta när du vill bla bla bla..." det tolkar jag som att man inte behöver vänta tills kartan är slut? då borde det väl stått det?

Men iaf jag slutade med dem för 3 dagar sen och igår började jag blöda och har som mens och ganska så stark mensvärk...

hur var det för er när ni slutade innan kartan var slut? minns ni?

• Svar på tråden Ni som slutat med Ppiller MITT I en karta, hur blev det för er?
  • Anonym

Det var det dummaste jag gjort...

Hade ett helvete innan kroppen blev normal.....

• Anonym

Okej :( fan då!!! sist väntade jag till kartan var slut och då dröjde det 4 månader innan hormonerna var ute ur kroppen.
    men jag fick migrän flera ggr per vecka av p pillerna så jag kunde inte fortsätta :( S U C K

Anonym skrev 2008-11-15 08:56:35 följande:
    Det var det dummaste jag gjort...Hade ett helvete innan kroppen blev normal.....
  • Anonym

Hur menar du då?

Anonym skrev 2008-11-15 08:56:35 följande:
    Det var det dummaste jag gjort...Hade ett helvete innan kroppen blev normal.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-15 16:31:06 följande:
    Hur menar du då?
    Det tog 8 jäkla månader innan min ÄL kom igång.....
  • Anonym (sandra)
    Anonym skrev 2008-11-15 20:36:09 följande:
    Det tog 8 jäkla månader innan min ÄL kom igång.....
    Men det kan hända även om man slutar efter en hel karta. Det är hormoner som ska normaliseras, det tar tid.

Man kan sluta med dom mitt i en karta, det är ingen fara. Det blir en rubbad menscykel bara för mensen kommer när du slutar med pillerna ju.
  • Anonym

såg på doctors på tv häromdan där de diskuterade just detta. gynekologen sa då att man skulle äta upp den karta man påbärjat just för att det kunde bli strul i kroppen annars med ägglossning och sånt..

• Anonym

Jag fick en mensblödning efter ett par dagar, sen blev det som vanligt..

• Anonym (snabb)

Slutade med piller mitt i kartan (ville bli gravid), fick pillermens precis som att jag skulle ha ätit hela kartan. Ingen skillnad alls. Sen en månad senare fick jag vanlig mens, sen blev jag gravid. Så ÄL verkar ha kommit igång på en gång, trots att jag ätit piller i över fem år.
    Den mensen man har när man äter piller är ju ändå inte en "riktigt" mens. Så jag tror inte det spelar någon roll när man slutar med piller som Neovletta, som ändå har lika mkt hormoner i alla piller.

• Anonym

Jaha då förstår jag, ja men det spelar ingen roll för min del med äl osv nu, slutar itne för att jag vill bli gravid (har en dotter som föddes i juni). vill bara inte hålla på o blöda i flera veckor, hade mens för 2 veckor sen ungefär, så nu blöder jag ju JÄTTEmycket igen för att jag slutade med ppillrerna när jag ätit ungefär 1½ rad av kartan, inte så lite irriterande att blöda såå mycket, måste ju förlora jättemycket blod! hoppas det saktar" ner snart.. jag är mest fasinerad över att livmoderslemhinnan hunnit bygga upp dig såhär mycket på så kort tid (sen senaste pillermensen!)

förra gången jag slutade med p pillerna (åt slut på kartan) dröjde det 4 månader innan hormonerna var ute ur kroppen.

• VåraHjärtan

jag slutade med mina p-piller mitt i en karta! Mensen kom igång efter några dagar!.

Vet inte om ditt syfte är att kanske bli gravid? Men det blev jag på andra försöket :)-  så jag tar det som att min kropp kom igång med äl och så :)

• Anonym

Okej blödde du också mycket?
    jag blöderjämt mycket vid mens men nu blöder jag verkligen M Y C K E T. Jobbigt.. men men det avtar förhoppningsvis inom några dagar då!
    nej jag vil inte bli gravid, har en liten dotter på 5 mån hemma.. slutar för att jag fick sån migrän av dem och att jag har världens problem med magen så vill inte äta något innan jag vet vad som är fel med magen min.

VåraHjärtan skrev 2008-11-16 09:52:48 följande:
    jag slutade med mina p-piller mitt i en karta! Mensen kom igång efter några dagar!. Vet inte om ditt syfte är att kanske bli gravid? Men det blev jag på andra försöket :)-  så jag tar det som att min kropp kom igång med äl och så :)
Svar på tråden Ni som slutat med Ppiller MITT I en karta, hur blev det för er?