• Helena78

Ny blogg

Jag hade tidigare en blogg på www.blogg.se som jag stängde ner. Nu funderar jag på att starta en ny blogg där med samma mailadress men med ett nytt namn på bloggen... Hur gör jag då?

När jag ska registrera nya bloggen så står det ju att mailadressen redan finns... men det är ju för gamla bloggen & jag vill inte ha den bloggadressen längre!

Nån som vet om det går att ordna på nåt sätt eller??

En mammas tankar & funderingar... mysunshine.bloggagratis.se
  • Svar på tråden Ny blogg
  • jessapessa

Du måste nog stänga av din blogg, alltså ta bort den helt för att din mailadress ska kunna registreas på en annan blogg...

• Kimmie

Jag hade samma problem och hittade verkligen inte hur jag skulle avsluta mitt konto i den bloggadressen! Så jag skaffade mig helt enkelt en till hotmailadress (som jag inte använder till någonting annat) och den angav jag när jag startade den nya bloggen.

• Helena78
    Svar på #3
    Ja, så kan man ju iofs göra... men det verkar ju ganska bökigt ändå. Det borde ju gå att radera bloggen helt på nåt sätt?!
  • jessapessa

Gå in på www.publishme.se
    Logga in med din email och lösenord.
    När nästa sida laddats klart, så har du ett alternativ som heter: ta bort blogg.
    Klicka på den, och där får du en fråga och ska skriva in ditt lösenord, sen vips så är bloggen borta.

• jessapessa

Nehepp.. det tog bara bort själva bloggen, men inte URL-en..
    Ska luska ut detta...

• Helena78
    Svar på #6
    Tack... luska gärna i detta . Jag har försökt åxå, men inte kommit nån vart eller blivit nå klokare av det
  • jessapessa

Jag har mailat dem, och hoppas på svar när som helst..

• jessapessa

Det här svaret fick jag av Albin på blogg.se:
    Hej,

Vi har tagit bort funktionen för att radera konton och sköter detta
    själva eftersom så många gör fel och låser sina mailadresser.

När vi har raderat ditt konto är det fritt fram att skapa ett nytt
    konto med samma mailadress som innan.

OBS!
    Vi vill ha ett godkännande av dig att det är ok att vi
    fullständigt utplånar alla data i ditt bloggkonto.
    Det kommer aldrig mer att kunna återskapas.

Fler frågor och svar hittar du på faq.blogg.se.
    Mvh Albin, Blogg.se

Så mitt tips: logga in på din blogg, tryck på hjälp-knappen och skriv att du vill ta bort din blogg.. senare får du mail från någon av dem, så får du bekräfta detta, o så tar dem bort den.

Svar på tråden Ny blogg