• brinca

IKEA idag - vad köpa????

Hej,

Vi ska till IKEA idag och jag håller på att göra upp en liten lista. Visst kan vi åka dit senare, men jag vill gärna fixa iordning så mycket jag kan innan jag blir större och får mer problem med foglossning odyl. (I vecka 28, 27+3, nu).

Så, vad köpte ni på IKEA till bebben som har varit bra??? Alla råd emottages tacksamt

• Svar på tråden IKEA idag - vad köpa????
  • konkelbär

Haklappar i tyg,
    funkar bra under amning/flaskmatning också när en del gärna hamnar utanför.

annars köpte jag ett par påslakan+örngott till spjälsängen, och kudde+täcke, madrass till spjälsäng.

• sarasj

Idag ska min sambon in till ikea oc köpa ett vitt skötbord,jätte fint är den...sen när man inte andvänder skötbordet kan man ta bort den delen så blir det en hylla.kostar 800 ungefär,sen har vi köpt påslakan lakan och matstol och sånt

• skruttan76

Små handdukar,nattlampa som ser ut som ett spöke, Säng+säng tillbehör,handduk till bebisen,

• norgesessan

JAg har köpt en massa frottetvättlappar, skötmadrass, säng och madrass till ettan, madrasskydd till tvåan, galgar.

Vi kan åka dit när vi vill eftersom det är så nära, så jag ska inte handla ennu. (går in i v. 30 på måndag), til bebben i magen ska vi handla in en ny skötmadrass, och ett madrassskydd eftersom vi har lämnat vårt i sängen hos mina föräldrar...MEr frottelappar..Sen vet jag inte....

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • konkelbär

Just det, dom där små handdukarna/tvättlappar i frotté var oumbärliga under amningen.

• Ejin

vi har köpt skötbord på ikea... resten typ på gekås... men säng o madrass till sängen o täcke o påslakan och kudde m.m finns ju där för bra pris...

• norgesessan

När plutten är född och har blitt större ska vi köpa en matstol där..(den vita i plast)

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Ejin
    sarasj skrev 2008-11-15 11:02:24 följande:
    Idag ska min sambon in till ikea oc köpa ett vitt skötbord,jätte fint är den...sen när man inte andvänder skötbordet kan man ta bort den delen så blir det en hylla.kostar 800 ungefär,sen har vi köpt påslakan lakan och matstol och sånt
    de e nog det skötbordet jag har köpt tror jag.... de e fint en de tog 4 timmar för mej att bygga ihop typ (är inte så händig uppenbarligen... men de gick )
  • Blondie85

Jag har köpt från IKEA:

Säng + madrass
    Dra-på-lakan
    Spjälskydd
    Täcke + kudde
    Bäddset
    10-pack små tvättlappar/handdukar
    Badbalja
    Nalle + skallra =)

Det jag ska köpa där senare är:

Skötbord + skötbädd + förvaringshinkar i 3 delar till det
    Överdrag till skötbädden
    Ett extra bäddset och extra dra-på-lakan
    Leksaksmobil till skötbordet
    Matstol
    Kanske en nattlampa

Finns mycket bra och billigt på IKEA! =)

♥ Gravid i vecka 28 ♥ maddoxx.blogg.se
  • skruttan82

Vi har köpt

Spjälsäng (sniglar)
    madrass
    Påslakan
    Små frottétvättlappar
    Täcke
    Kudde
    Nattlampa (uppladdningsbar)
    Skötbord (sniglar)
    Förvaringshink att hänga på skötbordet
    Skötunderlägg i form av en groda (perfekt att ha i skötväskan på vagnen)

Har tänkt att köpa:

Babygym
    Matstolar
    Lekmatta
    Läragåvagn (iofs. senare men den dom har är faktiskt himla fin!)

Jag ÄLSKAR ikea =)

Svar på tråden IKEA idag - vad köpa????