Antivirusprogram?
Jag behöver skaffa antivirusprogram till min dator med windows vista. Men det är ju en djungel. Man kan ju både ladda ner en massa gratis på nätet eller köpa i butik.
Har ni några tips?
Jag behöver skaffa antivirusprogram till min dator med windows vista. Men det är ju en djungel. Man kan ju både ladda ner en massa gratis på nätet eller köpa i butik.
Har ni några tips?
puff
Vi kör med Norton 360, sedan ett par månader tillbaka. Köpte vårt här: www.webhallen.com/prod.php
där var det billigast när jag köpte.
Har kört med vanliga norton internetsecurity tidigare, men 360 har funktion för säkerhetskopiering också.
Använt norton de tre senast åren och det har fungerat mycket bra.
Att ska testa mig... Din internet leverantör, tror jag, kan best rekommendera ett antivirus program, eller din support tekniker, eller den som sålde dig data. I alla fal första jämför priser med dina möjligheter men aldrig ta ett gratis program att det kan vara mycket dyr. När ska du göra affär noga passa vad du har för detta pengar. Det är mycket viktig (mest om kommer dator krasch där är då viktig att du har möjlig att programmerar om din dator).
Har kört med AVG i många år. Fungerar perfekt utan onödig försämring av prestandan på din PC. Finns att hämta på free.grisoft.com. Naturligtvis så är det gratis för privatperson för att du ska rekommendera det vidare till exempelvis det företag du arbetar på. (De pengar de får in är företagslicenser.)
hanssons skrev 2008-11-16 00:06:11 följande:
Jag/vi är också nöjda AVG-användare. AVG på alla datorer (4-5 st) utom laptopen som är en hem-pc där man fick med Norton med för 3 år.
NOD32 är ju med ett litet men mycket bra antivirusprg tar knappt någon kraft av datorn...