• faster

tatuera in bild av sitt barn?

Hej
    Jag funderar på att tatuera in en ansiktsbild av min dotter.
    Är det någon som gjort det o var har ni den tatuerad i så fall?

• Svar på tråden tatuera in bild av sitt barn?
  • redneck girl

kom bara i håg att du ska få plats med alla om du får fler barn=)

• faster

ingen risk då jag tyvärr ej kan få fler...är nog mkt därför jag så gärna vill....

min din tanke var rätt annars

• isisisis

Jag skulle inte göra en sån tatuering iaf.

Ungefär som att tatuera in barnens namn i ballonger....

Varför?

Så man inte glömmer bort hur ens barn ser ut?

Jag förstår inte grejen med det.

Sorry

• faster

pga att jag ääälskar min dotter oerhört mkt o hon är det absolut bästa jag har och att jag vet att jag aldrig mer kommer o få fler barn!!

D finns ju de som skriver in sin älskades namn o sen tar det slut...hur kan man göra en sån??

• isisisis

Jo,det betvivlar jag inte.
    beklagar att du fått det beskedet.
    Det finns bra teknik idag med äggdonationer och surrogatmödrar osv om längtan skulle bli outhärdlig efter ett barn till.

Jag kan bara inte begripa varför man tatuerar in namn och liknande på sina barn.

De har man ju genom livet iaf.Levande.
    Det 'är bara hur jag resonerar.

Min son resonerar likadant,vi diskuterade just saken innanidag....

• musli
    isisisis skrev 2008-11-15 22:29:02 följande:
    Jo,det betvivlar jag inte. beklagar att du fått det beskedet. Det finns bra teknik idag med äggdonationer och surrogatmödrar osv om längtan skulle bli outhärdlig efter ett barn till. Jag kan bara inte begripa varför man tatuerar in namn och liknande på sina barn. De har man ju genom livet iaf.Levande. Det 'är bara hur jag resonerar. Min son resonerar likadant,vi diskuterade just saken innanidag....
    Nja, man har dem inte alltid levande genom livet...
    Min bror gick bort 29 år gammal och efterlämnade 2 barn och fru.
    Min kompis syster gick bort 4 år gammal, rattfylla som körde över henne.
    Min andra kompis son gick bort 3 månader gammal, hjärtfel.

Så, man har dem inte alltid levande genom livet.

Faster, jag tycker det är en jättefin sak att tatuera in en bild på de man värderar så högt. Jag ska ge en tatuering av vår dotter till min make så småningom, enda som man bör fundera på är VEM som gör tatueringen. Jag vill att HEIDI i göteborg ska göra makens eftersom hon är bäst i sverige på sådana tatueringar. Men det är kostsamt så det får vänta ett tag, får boka tid när vi ändå är där nere.
  • Ripper500

Tänkt på att ansiktsbilder är väldigt detaljerade. Kroppen och huden förändras med åldern. Då är det risk att just dessa tatueringar blir fula tyvärr. Bättre med mönster eller liknande saker som inte är lika känsliga mot förändringar.

Bra tatuerare i Stockholm är.

Circel & Eaststreet.

Svar på tråden tatuera in bild av sitt barn?