• emsss1987

Ständig smärta - Jag orkar inte mer :(

Känner att jag är tvungen att skriva av mig.. är så fruktansvärt trött på livet. Jag vet att jag har mycket roligt att se framimot [ex. min fina lilla bäbis] men ibland bryter jag ihop. Jag orkar inte mer!

Sedan slutet på juli har jag inte kunnat gå (reumatism som blivit förvärrad då jag inte får äta mina mediciner)
    Hasar mig nu fram på kryckor, men det är en kamp att göra minsta lilla sak, har inte kunnat gå på mitt högra ben på flera månader. I de värsta stunderna undrar jag hur jag någonsin ska kunna gå igen? Tänk om jag inte kan det?
    Hur ska jag då kunna sköta min lilla bäbis?

Varje dag ser likadan ut, jag är en väldigt positiv människa som alltid försöker vara glad. Men när dag efter dag ser likadan ut och det inte finns NÅGONTING man kan göra.. vecka efter vecka! Det gör så fruktansvärt ont, ingen förstår + mina vanliga graviditetskrampor på det.
    Hur mycket ska man orka??
    Önska att jag la mig och sov och aldrig mer vaknade upp.
    Iallafall tills min baby är ute och man kan gå och vara smärtfri. Fy fan för att ha det så här, önskar inte min värsta fiende detta!
    Får väl lägga mig o se på tvn.. det enda man kan göra. Wiho

• Svar på tråden Ständig smärta - Jag orkar inte mer :(
  • Nica86

Hejsan kan inte riktigt förstå hu du känner dig men har en sambo som har reumatism och vet hur ont han kan ha vissa dagar och han bär inte på en bebis så jag kan tänka mig att du ha de rätt svårt.

Men finns de ingen medicin du kan ta som hjälper mot den värsta smärtan utan att de skadar bebisen?

• cirkel

KRam på dig! Vad oerhört tråkigt att höra om hur jobbigt och hemskt du har det. Hoppas att det går att hitta en lösning.
    Hur längt är det kvar tills babyn kommer?

• mina små kämpar

hej kan verkligen förstå dig

jag har själv svåra rygg smärtor äter mängder med starka medeciner, är så trött på detta livet nu, har 3 barn själv detta påverkar oss alla, jag får ställa in saker jämt, kan inte ta dem till olika saker tvingar mig endast till affären så att vi har mat

hos mig mistänker de diskbråck har otroligt dåligt vänster ben gör att jag ramlar ofta

i tisdags fick jag nog sökte ortoped akuten de gav mig 2 kortison sprutor som inte hjälper alls tyvärr, men hon fixade en akut mr röntgen ska dit på torsdag,

sedan hittade hon något i min tarm som inte borde vara där och för att utesluta tumör ska jag utredas inom 1 v även för det, tumörer i tarmen kan ju orsaka hemsk rygg värk jaja vi får se vad de hittar

förstår verkligen helt hur du menar denna värk förpestar mitt liv och mina barns liv, min högsta önskan är att vakna upp smärtfri och känna gladje, glädjen försvinner helt med värken, jag har gått så här i 3 år nu orkar inte en dag till.

låter säkert sjukt men någon med värk förstår nog hur jag menar, i dag sa jag till min mamma hoppas de hittar en tumör så jag slipper detta djävliga liv, för nu lever jag inte i alla fall,
    klart jag inte vill det men när smärtan är för stor att uthärda rinner liksom vettet ut

men får du inga värktabletter nu när du är gravid jag åt citodon då och det var helt ok

• xLOVEx

Massa kramar till dig det är skitjobbigt att ha det så... jag vet! Och ingen fattar. Man ligger där och kan inte gå någonstans och efter ett tag så är det bara ett fåtal "vänner" som fortfarande ringer och dom flesta som sagt -Stackars dig jag kommer och hälsar på en dag... har dom kommit eller. NÄ!
    Stå på dig, stå ut, snart kommer bebis och då är detta som bortblåst... förhoppningsvis.
    Jag stod och skrek igår... -Jag vill ha min kropp tillbaks!!!
    Kan tänka mig att det är så du känner med.
    Jag tror att det blir extra mycket värt det i slutändan när bebis kommer istället, tänk vilka extra fina, älskade skrutt ungar vi kommer få.

♥♥♥:::Sigrid... du får komma nu:::♥♥♥
  • Mamma till två mirakel

TS jag lider verkligen med dig,det går säkert inte att jämnföra med häst längder men jag har haft hemska smärtor i samband med foglossningen så jag har mått oerhört dåligt länge...kan bara föreställa mig hur du har det din stackare...
    Vissa tyckte att jag i princip var otacksam och bara gnällde men det är hemskt svårt att vara sprudlande glad och lycklig när man har det så tufft och det gör så ont....
    Vet injte om det är något du funderat på eller pratat med din BM om men jag vet att det finns fall då kvinnor fått planerat KS tidigare än BF just för att dem haft så oerhört tuff graviditet... har du pratat med din BM om det kanske?
    Skickar styrke kramar till dig!!!!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.33 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • emsss1987

Tack för eran omtanke..
    Jo smärta är hemsk för alla oavsett hur den är. Min barnmorska tror att förlossningen kommer bli en "pice of cake" jämfört med detta. Vi får väl se! Det är iallafall bara tillfälligt, förlossningen! Vet ej om dom kan sätta igång en, verkar vara svårt? Men man kan ju kolla.. eller härda ut 87 dagar kvar & flytt om två veckor (bor just nu på 3e våning utan hiss ochdet är allt annat än lätt) Hoppas så innerligt att det går över när bäbben kommer så jag kan ta hand om den och gå ut med vagnen o promenera.
    Jag äter just nu panddil extend och dexofen som smärtlindring, hjälper lite men inte i närheten av så mkt det skulle behövas.
    Behöver antiinflammatiriskt då jag har inflammation i höften, men det får man inte äta under grav så inflammationen försvinner aldrig!
    Oj detta blev långt.. hoppas nihar en mysig lördagskväll :)
    Nu ska jag nog somna.. tar på krafterna att ha ont puuh..

Svar på tråden Ständig smärta - Jag orkar inte mer :(