• Funderaren

Flumride, överreklamerat?

Alltså när det gäller det här med flumride, är den verkligen så enormt rolig att man är beredd att stå och köa hur länge som helst. Tanken slår mig alltid när jag är på Liseberg. Det är alltid jättekö där! Men är den verkligen så spännande, är den inte lite överreklamerad?

Man bumpar runt lite och får i slutet åka ned för ett stup för att då bli blöt. Egentligen inte så spännande, eller?

Vad får dig att tycka att den är så rolig att man måste åka den igen, och stå i kön.. igen? Eller vad får dig att gå förbi och skaka lite på huvudet?
    Helt enkelt, vad tycker DU?

• Svar på tråden Flumride, överreklamerat?
  • Nattsaga

Gilalr suuuuuget i magen när man åker ner känns som man flyger på nått vis *s*

• Catta1

Håller helt med dig. Åkte kanonen o balder, de var roliga och verkligen värda att stå i kö för!!

• Älskarlivet

Tycker sista backen är såå äcklig så jag står gärna i kö et ttag. Men iNTE för länge, då skiter jag i den faktiskt.

Ska dit på fredag.... Åker nog bara Bergbanan (jag e så mesig).

• Wilmas mamma

Flumeride e toppen!!! Fast ja e lite anti köer, precis som du!

• Lacrima

Flumeriden är favoriten här! Älskar sista backen! Men är det för lång kö så stuntar jag faktiskt i att åka.

• Funderaren

Så det är alltså sista backen som är anledningen till att man åker den?

• syster mini

Vet inte, kanske för att man åkt den sedan man var 10 eller så? Lite spännande med vattnet? Eller sista backen?

Nej, jag har också funderat på det men kan inte låta bli att åka...

• Pyff

Det är nog för att den är en klassiker! Den har ju liksom funnits hela tiden och man bara måste åka den fast den egentligen inte är så kul

• Lacrima

Haha, nja. Åker den kanske inte enbart för sista backen...
    Kanske mer är en "tradition", det är ju helt klart en klassiker iaf.

• Funderaren

Ska jag erkänna så kan inte heller jag låta bli att åka, och jag kan inte heller riktigt förklara varför En klassiker stämmer nog väldigt bra, och sista backen är ju faktiskt ganska kul och lite spännade är det ju att bli blöt

Men jag köar inte för länge, och jag tycker inte om när man måste åka med folk som man inte känner =P

• Liziz

Jag älskar Flumride! Men som ovanstående skrivit kan det bero på att det är lite tradition och måste över det hela... Fast framför allt är det nog den där där känslan av noll koll när man åker i sista backen, plus det jätteplask som blir

Har inte åkt Kanonen än och nu när det är Gothia vill jag helst undvika stan över huvud taget...

• smurfan73

Jag älskar flumeride !!! Först den skumpiga färden uppför bonk bonk bonk sen guppa fram sådär mysigt i vattenrännan *skön känsla bara* sen den andra uppförsbacken =) Ihhhhh den lilla lilla nedför direkt efter den Sen guppa i rännan lite igen Sen kommer det bästa...först det lilla stupet !!!! Åhhhh seeen yiiihaaaa det känns som man flyger (typ fritt fall) !!!

• Wilmas mamma

Vi va på Liseberg idag o de va faktiskt inte farlig tmycket folk... för att vara Gothia Cup.

• MuminMy

Den blir MYCKET roligare om man insupit (?) atmosfären på Tyrolen några timmar först och sedan kan man ju roa sig med att skvätta på andra under tiden man åker... t.ex. kontrollanterna som ibland sitter i "burarna" med öppna dörrar

• Funderaren

Ja men visst är det väl ganska härligt med bumpandet och plaskandet.. egentligen Din enormt målande beskrivning smurfan73 fick mig att längta tillbaka

Jag tror Liseberg får fortsatta besök på flumriden även i fortsättningen

Svar på tråden Flumride, överreklamerat?