• Jespro

    Föräldraledig pappa i Borås?

    Om ett par månader (troligtvis i februari) flyttar jag och min fru (Puhg här på familjeliv) till knallestaden Borås från Göteborg. Vi kastar oss därmed in i en värld vi inte känner till särskilt väl. Vårt kontaktnät i Borås är väldigt litet. Finns det några föräldralediga farsor som vill umgås med mig och min dotter Mira? Vi tycker om att gå på spelningar, besöka museum och utställningar samt hänga över en stor och kärv espresso på ett mysigt fik där det går att diskutera politik, föräldraroller, musik och annat intressant. Fast det är mest jag som pratar, Mira brukar hålla sig till att äta kex och dregla.
    /Jespro

  • Svar på tråden Föräldraledig pappa i Borås?
  • Fevvers

    Hej, roligt att ni flyttar hit till Borås! Ett tecken på mod, ödmjukhet och gränslös naivitet.

    Bisarrt och bra initiativ av dig att sätta ut kontaktannons såhär. Vi har definitivt gemensamma intressen utöver att vara föräldrar. Kaffe, kultur och sågning av könssamhället är totalt min grej.

    Har själv en dotter på 8 och i början av juni är det dags igen. Kommer då vara föräldraledig på halvtid direkt. Kanske inte fikhäng från dag ett, men vi får väl se det här som ett långsiktigt projekt.

    Finns det något meddelandesystem här? Du kan väl höra av dig på något sätt, alt. lägga upp din epost. Vill inte publicera mina uppgifter då min arbetsgivare inte känner till planerna än.

    /J

  • Jespro

    Hejsan på dig.
    Ledsen om det tog lång tid för mig att svara. Delvis har det att göra med att jag glömde delvis bort hela detta med familjeliv.se, och resterande tid tänkte jag på att jag borde svara men så fort jag kom hem fanns det så mycket annat som skulle göras som kom i vägen. Det är ett heltidsjobb att vara förälder, ett heltidsjobb på riktigt.
    Men nu är jag igång.

    Kanoners att du också är intresserad av dylika saker som jag är, låter mycket lovande. Det känns som om det behövs extra mycket styrka från omgivningen för att inte falla i de konservativa könsstrukturernas grepp som nyförälder. Inte bara företag som profiterar på föräldrars rädsla för att inte passa in, utan även rena ideologiska parter sätter press på en. Skönt att det tycks finnas vettiga människor i Borås.

    Min epost är madicken_p@hotmail.com

    Hoppas du har det strålande fint
    /Jesper

Svar på tråden Föräldraledig pappa i Borås?