• nonno

metallsmak innan mens?

Hej. Jag har sedan i fredags haft en urläbbig metall liknande smak i munnen. Jag är inte förkyld så det är inte det. Jag vet att det är ett graviditetssymtom och jag har Bim den här veckan men jag har dessutom börjat få mensvärk så jag tror inte att jag är gravid. Min fråga är därför om det är några här inne som brukar få metall liknande smak i munnen innan mens? Jag har inte haft det förut men det kanske är något nytt pms för mig.

• Svar på tråden metallsmak innan mens?
  • Annelie K

Jag har också metallsmak i munnen och har haft det i två dagar nu. Jag har BIM först i nästa vecka. Har också hört att det är ett tecken på graviditet... Man kan ju alltid hoppas.

• Katriin

Jag har oxå haft den smaken i munnen ibland men jag har aldrig vart gravid vid dom tillfällen så det måste ju nästan va så att man kan uppfatta smaken även när man ska ha mens...sen kan det ju oxå va önsketänkande eller nåt ;) haha men vet aldrig, lycka till iallfall kram :)

• nonno

Den här smaken hade jag inte önskat mig, tro mig. den går inte bort oavsett vad jag äter eller hur mkt jag bortar tänderna. BLÄ! Men vad bra att du haft den innan mens också. Då är det inte bara jag som är konstig

• Katriin

Hahaha ne det är klart men inte vill ha den smaken ;) Men så ligger det till :)

• Liten tuva

Det kan ju vara så väldigt olika, men för mig var såväl metallsmak i munnen som mensvärk flera dagar innan BIM tecken på att jag var gravid. Hoppas att det är så för dig också!
    Lyckokram från Liten tuva

Svar på tråden metallsmak innan mens?