• lillan e

inga flytningar ingen ägglossning?

som rubriken lyder

• Svar på tråden inga flytningar ingen ägglossning?
  • anåm

hur har det varit tidigare, har du märkt av Äl på något sätt?

• Cimani

Vad jag har förstått så måste man inte ha flytningar, eftersom själva sekretet finns ju där inne och flytningen är eventuellt överflöd. De flesta känner att de har äl iaf, annars kan man ju faktiskt känna där inne när man tror att man har äl och se om det är nåt mysigt där

• lillan e

jag har ingen aning om vad mina äl-symptom skulle vara, det enda jag vet att ibland har jag ont vid sex, kanske tvâ dagar eller sâ..
    sâ de flesta vet när de har äl, vad är det ni känner dâ?

• Leanbh

lillan e skrev 2008-11-15 20:41:32 följande:

som rubriken lyder
    nej det stämmer inte, man kan ha ägglossning även om man inte har fertila flytningar. Precis som man kan ha fertila flytningar utan att ha ägglossning. Dessa flytningar är OFTA en indikation på att man kommer att ha/har ägglossning, men är inte ett bevis på att ägget har släppt. Det enda 100% säkra sättet är att ta ett progesteron prov (blodprov) på dag 21-24 för att se om äl har skett.

Hoppas det ger dig ett svar
  • Leanbh

lillan e skrev 2008-11-15 21:05:38 följande:

jag har ingen aning om vad mina äl-symptom skulle vara, det enda jag vet att ibland har jag ont vid sex, kanske tvâ dagar eller sâ..sâ de flesta vet när de har äl, vad är det ni känner dâ?
    jag brukar få smärtor/kramper i sidan av buken, ha lite ömma bröst, få finnar runt munnen bla.
  • Cimani

Molande( dvs en dov tryckande ), eller starkare mensvärk över äggstocksområdet, alltifrån nån timme eller kortare tid till flera dagar. Kan få lite ömma tuttar också. Huvudvärk. Lite små krämpor. Men just molvärken är ju väldigt specifik och går inte att ta miste på... Och så flytningarna såklart, om man får några.

• lillan e

ska nog försöka skriva upp lite saker som händer i nâgra mânader sâ att man känner sin kropp lite bÄttre, för visst har jag ocksâ ibland molvärk och ont o brösten men det har jag aldrig tolkat till nâgot specielt..

• Cimani

Man lär sig sååå mycket när man börjar tänka bebis bebis bebisssss

• anåm

En bra ide. om man itne tänkt på det innan så kan det vara svårt.
    På mig så ploppar det upp finnar, och flytningarna.
    Brukar tänkte på coh känna efter om jag känner något i magen, men inget.. det är ju så olika det där. som sagt vissa märker inget alls.

• lillan e

ja man lär en massa ocksâ hur svârt det kan vara att fâ sig en bebis i magen..

jag brukar ha mycket flytningar frân o till i mânaden men nu har jag inte haft nâgra sâ det känns ju konstigt. Finnar ja tack det har jag ocksâ fâtt men vet inte om det beror pâ det..

jaja man lär sâ länge man lever!

• Cimani

Förstår precis vad du menar. Brukar också ha lite flytnings problem i största allmänhet men har känt mig ovanligt torr på senaste tiden förutom den här veckan. Så visst, det känns ju konstigt. Men jag är så trött på alla symptom som visar sig vara ett stort fett NADA när bim kommer..

Det är inte svårt att få sig en bebis i magen.. Känns rent OMÖJLIGT för tillfället. För det är en Gåva, och det räcker visst inte med att önska sig den lilla julklappen.

• lillan e

jag hâller helt med dig, omöjligt och sâ satans irreterande..

hur länge har du/ni försökt? själv är jag inne pâ 8-9 försöket, skulle vilja ha beskedet i slutet av mânaden en mycket speciell födelsedagspresent..

• Cimani

Sjunde försöket.... Får se reslutatet av det den 28 nov. Håller på att tappa sugen totalt! Eller inte egentligen.. Kommer ju fortsätta försöka men det känns inte alls kul längre.

• lillan e

jag fâr ocksâ mitt resultat mellan den 28-30 nâgot där omkring.. men du har rätt igen med att det är verkligen inte kul längre, vad ska man göraa längtan kommer ju inte försvinna och jag kommer nog inte ge upp heller.

min man o jag pratar mycket om barn o diskuterar saker fram o tillbaka sâ man glömmer knappast vad det är man försöker att fâ..

• anåm

lillan e: den känslan kan jag också få.. att man glömmer av lite vad det är man försöker med.

DEnna månaden känns som att det skulle vara jätte kul att få + på. men att det inte är så viktigt,har så mkt roligt nu ändå..
    Men lite grädde på moset skulle självklart sitte fint ändå..
    Vet kanppt hur jag står till den saken, känns inte så viktigt. men ändå det ända man tänker på.. hmm konstigt de här..

Lycka till allihop

• Trynträ

Jag får väldigt ont vid sex när jag har ÄL. Problemet är ju att man inte känner det förrän man har sex och det kanske man inte har varje dag. Får nästan obefintligt med flytningar.

Svar på tråden inga flytningar ingen ägglossning?