• I Love M

Äggrapar+illamående+diarré

Hej!

Jag undrar om någon haft samma typ av symptom som vi; vi rapar jätte-äckligt, typ ägg-rap, mår illa och har diarré. Fick det för två veckor sen, och det blev lite bättre efter 1,5 vecka, men nu har det kommit tillbaka igen!

Någon som haft liknande?

Mvh
    /A

• Svar på tråden Äggrapar+illamående+diarré
  • Wallmo84

hej. måste bara säga att jag har exakt samma symptom.. vad är felet???
    Är gravid och har bf idag!

• Xtracted
    Hej!

Jag råkade ut för detta två gånger i somras. Sedan dess har jag sökt rätt ordentligt efter en förklaring på vad det är för något för att få reda på om det var något fel på mig då jag råkade ut för det två gånger inom kort tid.

Mina symptom var just äggrapar, diarre som var i princip bara vatten och gult slem, illamående och uppblåst mage. Detta varade i ca två veckor.

Det man hittar om man letar på nätet efter äggrapar och illamående är Giardia, som är en parasit som är mycket utbredd i Ryssland tydligen. Jag tror dock inte att det är den parasiten, utan en annan som heter Cryptosporidiosis. Där matchar alla symptomen utom just äggraparna men dessa kanske endast uppstår ibland eller på vissa personer eller liknande och kanske helt enkelt förbisetts.
  • skablimoster

jag hade maginfluensa när jag hade dom symptomen.

• hemligbitch

jag har det just nu men haft magsjukan så kanske därför de har kommit suttit på toa liksom nu i 2 timmar o de kommer bara vätska nu vilket som bara finns kvar i magen antagligen ,,, men hoppas de blir bättre

• kudden12

Jag har samma bekymmer emellanåt, det går i skov , och bara på natten.
    Äggrapar , illamående och diarré.
    Jag har blivit betydligt bättre sen jag slutade med läsk och gluten mat.

Svar på tråden Äggrapar+illamående+diarré