• Ann 2008

Gråter i sömnen - 5 månader

Min dotter har alltid varit gnällig när hon skall somna, men bara man ligger bredvid och stoppar in nappen så somnar hon. Men hon gnäller varje gång hon vaknar och innan hon kommer in i djupsömnen. Men idag låg hon i ytlig sömn och grät ordentligt och höll på så i nästan en timme innan jag väckte henne och tog upp henne. Då vaggade jag henne till sömns och hon somnade ganska snabbt. Det verkar som om hon sover för hon tittar inte men man kan lätt väcka henne. Fler som har bebisar som gör så?

• Svar på tråden Gråter i sömnen - 5 månader
  • Johanna Gunnarsson

Min minsta på 4 månader brukar också vakna och gråta i sömnen. Vi tror hon drömmer. Vi har nog ganska lika barn för hon kan också bara somna om man ligger bredvid henne annars piper och gnäller hon bara.

• Ann 2008

Då samsover ni också?
    Ja, lite jobbigt eftersom när hon somnat på kvällen så vaknar hon en gång i timmen och man får gå och lägga sig bredvid för att hon skall somna. Inte så bra i längden men har inga lösningar på det just nu.

• Johanna Gunnarsson

Får göra samma sak. Har försökt lägga henne i sin spjälsäng och har den bredvid min säng men det går inte hon ska ligga med mig.

• kronanskvinna

Hon kan vara i nån tillväxt period, därför hon kan gråta när hon sover, & som i ditt tidigare svar som du fått, kan det bero på att hon drömmer.. Barn börjar drömma mycket efter 3 månader. Min son grät oxå ca 3 kvällar i rad i sömnen, han var näst intill otröstlig, fick gå runt med honom ca 10 min sen sluta han o sov vidare som om inget hade hänt.. Men jag hoppas det ordnar sej för er & att hon snart börjar somna själv :)

• Ann 2008

Ja, samma här. Vill att hon skall sova i spjälsäng men vet inte hur jag ska få dit henne och vill inte testa massa metoder

kronanskvinna: Ja, har trott att hon drömmer eller nån tillväxtperiod. Undrar bara varför hon aldrig kan drömma nån "trevlig" dröm..

Svårt att inte låta bli att ta upp henne när hon gråter så. JAg väntade i en timme men sedan väckte jag henne och tog upp henne för ajg tyckte det aldrig tog slut. Nu var jag uppe och somnade om henne och det gick jättebra så jag antar att det var en dröm.

• kronanskvinna

haha ja det undrar jag med :) Hoppas det vänder snart, så att dom kanske börjar drömma roliga drömmar o skrattar i sömnen i stället, det skulle vara nått :D

• Johanna Gunnarsson

Ja vad gulligt det skulle va att höra dom små liven skratta i sömnen..

• LinaP

Min dotter grät också sådär i sömnen, men hon slutade för någon månad sen. Nu har det faktiskt hänt 2-3 gånger att jag legat och tittat på henne när hon sover och hon har börjat tokskratta

• kronanskvinna

Svar till : sliii

Jasså, shit va kul.. Hoppas liam oxå börjar skratta i sömnen.. Skulle ja tycka va sött :D Då gäller det att ha kameran redo så man kan filma litte :P

Svar på tråden Gråter i sömnen - 5 månader