• villrådig

Tips på gummistövel för barn med höga vrister och breda fötter!?

Min 1,5 åring har storlek 21, men det är helt omöjligt att få in hans fot i en gummistövel! Har testat storlek, 21,22 och 23 men hälen vill inte ner.

Han har höga vrister och breda fötter. Kavat är det enda som funkat hittills i skoväg, men han behöver en fodrad gummistövel på dagis.

Är det nån som har samma problem? Hur löste ni det?
    Har funderat på Kavat vinterstövel, men dom är ju inte vattentäta ändå.

• Svar på tråden Tips på gummistövel för barn med höga vrister och breda fötter!?
  • Lillasyster07

vår dotter har samma och hon har ett par fodrade gummistövlar från tretorn. Eller ja hon har precis lärt sig gå så hon vill inte gå i sina stövlar. men dem passar och hon kan gå i dem!

• VISDOM

Granngårdens då? Dom har jag hört är bra..Har oxå en liten pallervante med höga vrister,så jag ska kolla där.

• Känslan

Min son har också breda fötter och till honom har jag köpt Tretorn.Både vanliga och fodrade.Dock tycker jag att de fodrade är svåra att få på.

• Lillasyster07

yes granngården har tretorn!

• villrådig

Aha..okey tack. Tretorn tror jag inte kommer att funka. Han har ett par tretorn nu (ofodrade), dom gick på foten när dom var för stora (så då tappade han som istället), nu är dom lagom och foten går inte ner.

Så på dagis så springer han mest i strumplästen i vattenpölarna, för fröknarna inte fått ner hans fot ordentligt och han tappar skorna, eller för att skona är för stora. Känns ju inte så bra..

Dom här viking fodrade allvädersstövlarna..har någon erfarenhet av dom?

• VISDOM

har aldrig provat dom tyvärr

• Lillasyster07

satsa på ett par gortexkängor!
    Eftersom dottern inte vill ha sina gummistövlar köpte vi dessa istället. De funkar och hon älskar allt som har med vatten att göra!!!

Svar på tråden Tips på gummistövel för barn med höga vrister och breda fötter!?