• MiniEm

Använder ni åkpåse i sittvagn till ett barn omkring 2år?

Vill veta lite hur ni klär i vagnen på vintern när barnet är ca 2år? Åkpåse (i så fall vilken typ?), overall, filt eller annat? Eller vilka kombinationer så klart

• Svar på tråden Använder ni åkpåse i sittvagn till ett barn omkring 2år?
  • minnapinna

Japp, det gör vi. Nu åker hon så sällan vagn, men vi har en retroåkpåse från när vi var små. Och ett fårskinn i vagnen. Vi har en Brio Race.

• minnapinna

Overall också såklart.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Har en lång 2åring så vanlig åkpåse är för litem .köpte en från babyproffsen av märket mammut,som är mkt längre. Kanon nöjde med den. Bor i jämtland och sonen har fleece dress på sig och bomulls mössa när han sover i den. Go och varm när han vaknar.

• strojes

vi hade åkpåse till dottern när hon var runt 2. vi använde den om vi tex skulle gå till affären för att slippa kränga på henne en massa tjocka vinterkläder som antingen skulle av när vi kom in eller göra henne varm. en åkpåse med lite tunnare kläder än tjockoverall är ju smidigare då.

• kajsa73

dottern är 19 månadr och rätt lång men vi har en babtravel åkpåse som dessutom går att öppna längst ner om man vill men det behövs inte än. Dottren sitter i åkpåsen när vi går till förskolan på morgonen samt går till affären, annars har vi fårskinn i när hon har overallen.

• MiniFröberg

Vi har ingen åkpåse, tycker det blir så skitigt att stoppa ner leriga kängor i åkpåse. Har sittdyna, fleecefilt och footsack istället.

• Kickans mamma

Nono, iof åkte inte mina vagn vid 2 förutom ngbn enstaka gång men vi ägde ingen åkpåse och saknade det inte

• MiniEm

Jag känner oxå att det skulle bli bökigt med skorna... Men det är ju smidigare än overall som ska tas av när man kommer in i en affär.

Footsack, är det nåt skydd mot vinden mest?

• Duckan74

Siri blir 2 i januari och jag kan inte se att vi tar fram hennes åkpåse i vinter. Okej om skorna inte är på, men absolut inte med skor på.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Jag tar alltid av skorna i åkpåsen.

Svar på tråden Använder ni åkpåse i sittvagn till ett barn omkring 2år?