• sarlih

hur snabbt efter slemproppen startade eran förlossning???

min slempropp lossnade igår lördag på morgonenGlad
    Hur lång tid efter att slemproppen gick startade era värkar?

Är just nu spänd, nervös och mkt förväntansfull

• Svar på tråden hur snabbt efter slemproppen startade eran förlossning???
  • carolinacarolina

Förlossningen kan starta när som helst upp till om flera veckor. Slemproppen kan återbildas. Men jag tror min slempropp gick ungefär ett dygn innan, om jag inte minns fel... Hoppas det startar för dig snart!

• soffiplopp

eftersom slemmisen kan återbildas så är det inte alltid ett säkert tecken på att nu händer det, tyvärr.... men min slemmis gick 10dar över tiden och hela kom ut på en gång, säkert 2dl....(ursäkta detaljen)!  och ca 1 timme efter fick jag första riktiga monster värken så då visste jag!!!

¨~Isak 061229~¨¨ ¨~BF nr.2 081203~¨
  • Myran 08

Fyra dagar efter att slemproppen gick så kom sonen ut. Håller tummarna att det drar igång snart för dig. Lycka till.

• Lisa88

min propp gick imorse också ;) går o väntar och väntar nu bara!
    man behöver väl inte ringa förlossningen bara för att proppen gått va? men visst är det ok att bada badkar fast proppen gått? första graviditeten för mig så man vet ju inte så mycke :P

• valkyrian

Den gick till och från i en vecka och sista dagen var den blodblandad, då satte det igång:)

• Ayle
    nu när jag väntade lillhönan så gick slemmisen tvådagar innan jag åkte inn...

lycka till nu!
  • VåraHjärtan

jag fick lite värkar först. sen gick slemproppen sen värkar igen.. allt tog 3½ timme.. så mitt svar blir väl då samma dag :)

• Ebbalajnen

Spännande och läsa era svar! Min slemmis börjar ge sig nu.... är på bf+1 idag så jag hoppas det inte dröjer allt för länge nu...

Hur går det för dig sarlih? Lycka till

• Emelianfian

måste bara fråga om jag fattat fel eller ej... min slempropp har börjat lossna nu.. men den går lite då och då tror jag... för förra graviditeten så var den blodblandad det har den inte varit än så länge denna gången betyder det att hela inte har gått än?

• Frezalo

4 veckor efter.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • sarlih

Hej o tack för era svar. Än sålänge har inget startat, 3 dagarsedan den lossnade. gäller bara till o vänta..

• Kamino

Med första barnet gick proppen i samband med att jag fick förlossningsvärkar. Med andra barnet gick proppen ca en vecka innan förlossningen.
    Rätt olika med andra ord...

• Lyxmamma

Följdfråga - innan slemproppen gick för er började ni få rikligt med flytningar då?

• Majken
    Första barnet:
    Slemproppen gick på lördagseftermiddagen och hon är född söndag kväll  - drygt ett dygn senare alltså

Andra barnet:
    Slemproppen gick på måndagskvällen och hon är född på fredagskvällen - ca fyra dygn senare alltså

Bara att vänta med andra ord.....Lycka till!!!
    Love my M-girls
  • mammamoo

min propp gick på förlossningen.. någon timme innan lillan föddes.. vattnet gick när 15 min innan hon föddes

• yoshimi

Min slemmis gick imorse, är i vecka 37+4.
    Inget har direkt hänt sen dess, men mina SD har blivit kraftigare och det känns som jag måste göra nr 2 hela tiden.Fundersam

Hur är det med bad?
    Jag har ju vattengympan imorgon bitti!

♥ (¯`°?.¸ ♥ 17 dagar kvar till BF ♥¸.?°´¯) ♥
  • queenofangels

min slemmis gick för 4-5 veckor sen o ingen bebis än. blir igångsatt imorron o då med 17 dar över tiden

så för mig har inte slemmisen haft någon betydelse i värkar

• ebbozz

den började gå dygnet innan, sen gick det delar av den under hela dygnet fram till pojken föddes

• Angeluzia

slemproppen gick på en måndag och han föddes på en fredag, så det blir 4 dagar efter

• amomentlikethis

Några dagar innan så lossnade den i bitar. dagen innan kom en stooor bit och morgonen efter startade det.

Blrv igångsatt med första barnet så då lossnade den när dom tog hinnorna.

www.sweetandsexy.blogg.se/ Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
Svar på tråden hur snabbt efter slemproppen startade eran förlossning???