Blodpudding till hundgodis.. SNABBA svar :-)
Hej. Ska på hundkurs snart. Tänkte ta med blodpudding som godis Hur många grader ska ugnen va på & hur lång tid??
Hej. Ska på hundkurs snart. Tänkte ta med blodpudding som godis Hur många grader ska ugnen va på & hur lång tid??
PUFF
men du den kan man väl ge som den är?? alltså du har köpt en vakumpackad i affären??
asså kan man göra de, behöver den inte va tilllagad?? Ja de har varit vakumförpackad, fast jag hade ngr bitar i frysen.
100 grader i en-en och en halv timme har jag hört.
ja men den e ju tillagad redan så du kan bara tärna den till vovven!! vi människor tillagar ju den för at vi vill ha den varm o knaprig..de skiter ju vovven i!! Kände igen ditt namn o såg att vi har ju ds hundar båda två!!
ja de va du som hade Sixten hihi. Ok tack då vet jag
Superbra godis, men nog skulle jag torka den i ugnen för det blir väldigt kladdigt att ha i fickan. korvslantar är oxå ett bra träningsgodis då hunden inte behöver tugga och hålla på och krångla.
Jag torkar på 50 grader i flera timmar.
Sen låter jag ugnen stå öppen (lägger en slev i luckan så det luftas lite) några timmar efter det.
Perfekt och håller länge
Om du även vill ha mjukt godis så tipsar jag oxå om korv. Vi skär en slant i fyra bitar (den ska ju bara slinka ner) om man säger så.
Sen har vi det i en plaspåse (eller hundgodisväska) i fickan, kladdigt och bra
Personligen gillar jag att både ha hårt och mjukt godis vid träning.
Mjukt godis - peppar
Hårt godis - lugnar (för de behöver tugga lite, i alla fall om man har en hund som tuggar, haha)