• Fam SuorantaDahl

Blodpudding till hundgodis.. SNABBA svar :-)

Hej. Ska på hundkurs snart. Tänkte ta med blodpudding som godis Hur många grader ska ugnen va på & hur lång tid??

• Svar på tråden Blodpudding till hundgodis.. SNABBA svar :-)
  • Barbamamma74

men du den kan man väl ge som den är?? alltså du har köpt en vakumpackad i affären??

• Fam SuorantaDahl

asså kan man göra de, behöver den inte va tilllagad?? Ja de har varit vakumförpackad, fast jag hade ngr bitar i frysen.

• Ninso

100 grader i en-en och en halv timme har jag hört.

• Barbamamma74

ja men den e ju tillagad redan så du kan bara tärna den till vovven!! vi människor tillagar ju den för at vi vill ha den varm o knaprig..de skiter ju vovven i!! Kände igen ditt namn o såg att vi har ju ds hundar båda två!!

• Millani

Superbra godis, men nog skulle jag torka den i ugnen för det blir väldigt kladdigt att ha i fickan. korvslantar är oxå ett bra träningsgodis då hunden inte behöver tugga och hålla på och krångla.

• frulan

Jag torkar på 50 grader i flera timmar.
    Sen låter jag ugnen stå öppen (lägger en slev i luckan så det luftas lite) några timmar efter det.

Perfekt och håller länge

Om du även vill ha mjukt godis så tipsar jag oxå om korv. Vi skär en slant i fyra bitar (den ska ju bara slinka ner) om man säger så.
    Sen har vi det i en plaspåse (eller hundgodisväska) i fickan, kladdigt och bra

Personligen gillar jag att både ha hårt och mjukt godis vid träning.
    Mjukt godis - peppar
    Hårt godis - lugnar (för de behöver tugga lite, i alla fall om man har en hund som tuggar, haha)

Svar på tråden Blodpudding till hundgodis.. SNABBA svar :-)