-
-
Svar på tråden Någon som vet vad en mopedförsäkring kostar på ett ungefär?
-
Hej, trafikförsäkring liger på 2600/år.Hel försäkring( stöld och brand)ligger på 8000-9000kr/år. Jag har endast tagit trafikförsäkring.
-
Vi bor i Stockholm och sonen har en ny EUmoppe i crossmodell, den kostar nästan 700 kr i månaden att ha försäkrad, så kolla vad just den moppen ni tänker köpa kostar innan ni handlar moppe, det önskar jag att vi hade gjort
-
Det beror mycket på var du bor och vilken effekt mopeden har. Gå in på olika försäkringsbolag och kolla, ofta finns det premieberäkningsmöjligheter.
Det kan också skilja om det är en oreggad eller reggad moped.
-
Tack för hjälpen!
-
Callina, menar DU att hade Ni vetat hur mycket försäkringen kostar, hade Ni inte köpt mopeden?
-
Fick betala 4000kr / år / helf för en ny moped
Crossmopeder är dyrare då fb vet att dessa oftast körs av killar som tenderar att vara mer oförsiktiga -
Dottern har en EU-moped och vi bor i en förort till Stockholm.
Jag betalar 569:- per kvartal i trafikförsäkring, dvs 2276 per år eller 190 per månad. Sedan betalar jag 1495 per år för stöldförsäkringen, det blir 124 per månad. Så totalt betalar jag 314:- per månad.
När ni räknar på vad moppen kostar i inköp så tänk på att det ska till ett förarbevis för en EU-moped, vår körskola tar 1800-2400 beroende på hur mycket lärarledd teoriundervisning man vill ha. Sedan kostar hjälmen en del också.