• Jacksmom

för korta hälsenor....=(

Min son har förkorta hälsenor...vi ska tillbarnläkare 1 dec och han ska säga vad det blir för åtgärd...någon annan som har haft samma "problem" som vill dela med sig vad dom som gjorde med deras barn...operation mm

• Svar på tråden för korta hälsenor....=(
  • Myran 08

Jag hade det när jag var liten. Jag fick bara göra övningar som skulle sakta men säkert tänja ut den. Någon operation fick jag inte. Blev bra efter några år.

• Jacksmom

okey men nu är det så att han går bara på tårna det går inte ens att sätta på ett par skor då hans tår pekar framåt hela tiden...suck..så jag är rädd att det blir operation..men bara han kan gå snart så det blir det bra läkaren sa att hade han inte gått så på tå så hade han kunnat gått för länge sen...min lilla pöjk

• Myran 08

Okej, är han så lite. Hm ja då vågar jag inte säga. Jag var runt en 6-8 år när de upptäckte de och jag fick hjälp. Håller tummarna att ni får en bra doktor och att ni får bra hjälp.

• Canon81

jag har oxå för korta hälsenor.. dom har inte gjort nåt på mig utan jag fick oxå övningar på att sträcka ut dom.. men tyvärr hjälper det inte. har gipssulor i skorna istället. men tyvärr gör det ont ibland ändå..

• Jacksmom

ja okey vi får hoppas att jag får en BRA daktor som hjälper oss med det här....tack för ni delade med er =)

• vivi85

misstäner att min son har det.. han är 9mån.. står på tå.. ena foten kan han få ner lite.. den andra är som den är.. helt stel om man försöker tänja ner den.. vad tror du? låter det som din son?

ska nog ringa bvc imorgon..

• MissBeccis

Kikade in till dig och såg att din son är född precis en månad efter min son. Jag vet inte än hur det ligger till med min son, men han går alltid på tå och går inte än, och är ju snart 14 månader. Ska på sen 1-årskontroll på tisdag så jag ska ta upp det då. Storasyster gick väldigt mycket på tå också, men inte riktigt så här mycket och gick lite tidigare även om hon inte hade så bråttom på den punkten och jag har förstått att "tågångare" och att gå något senare hänger ihop lite oavsett om hälsenorna verkligen är för korta eller ej.

Lycka till hos läkaren!

• vivi85

misstäner att min son har det.. han är 9mån.. står på tå.. ena foten kan han få ner lite.. den andra är som den är.. helt stel om man försöker tänja ner den.. vad tror du? låter det som din son?

ska nog ringa bvc imorgon..

• Jacksmom

det låter som min son...han står på tå på bägge fötterna han står ingenting på trampdynorna..jag kan inte sätta på han skor det går inte att vinkla in foten den pekar rätt ner helt stel i senorna..
    men när jag håller honom i händerna o vi går så behöver jag inte hålla i han värst mycket bara gå där med dom där små händerna i min hand o han sköter jobbet...
    ringa till bvc så fort ni misstänker något så ni får komma ditt o kolla läget ifall det är något så dom gör något åt det

• vivi85

var på bvc igår o kollade.. :) var inga korta hälsenor.. läkarn sa att det kommer rätas ut när han kommer upp mer.. :) Återstår å se.. idag ställde han sig upp för första gången så kanske det snart blir riktigt?

• Jacksmom

vivi 85...vad skönt att det inte var något fel på hälsenorna...du ska att det blir bra när han börjar ställa sig lite mer...vad kul för dig nu slipper du oroa dig kram

Svar på tråden för korta hälsenor....=(