Skinkstek i skivor vad göra?
Jag har lite skinkstek i skivor över efter att vi gjorde schnitzel igår. Är det nån som har nåt smarrigt RECEPT att inspirera mig med?
Jag har lite skinkstek i skivor över efter att vi gjorde schnitzel igår. Är det nån som har nåt smarrigt RECEPT att inspirera mig med?
Är de råa fortfarande? I såfall gjorde jag de här ruladerna i fredags
Banka ut skivorna mellan plastfolie eller i en plastpåse.
Gör en smet på 1 dl philadelphiaost, 1 kruka persilja, skalet av en citron och 2 krm cayennepeppar (mindre om man man är känslig för styrka), lite salt.
Salta och peppra de utbankade skivorna, lägg en klick smet på varje skiva och rulla ihop och fäst med tandpetare.
Stek dom i stekpanna med en klick smör. När de fått färg häll i 1 dl vatten och 1 dl sherry eller vitt vin (jag hade varken eller så det blev rött vin, funkade bra det med). Låt de puttra i 5-7 min. Ta upp ruladerna och koka ner såsen ytterligare några min. Såsen är jättegod
Sen gjorde vi en anjovisdipp till som låter märkligt men faktiskt var god till.
Blanda 2 dl matyougurt med 4 anjovisfileér så anjovisen mosas. Ha i 1/2 dl gräslök och lite svartpeppar.
ät dom som dom är med potatis och någon god sås
Håller med föregående talare, ät dom som dom är och gör en god gräddsås till =) supergott, gör min farmor jämt.
Tack för svaren, det tåls att tänka på tills imorrn då den ska tillagas