• Maggis81

Skötbädd på tvättmaskin??

Vi har tänkt ha en skötbädd på tvättmaskinen. Har dock märkt att alla skötbäddar är minst 70 cm djupa och vår tvätt maskin är bara drygt 52 cm djup (tror väl det är en "vanlig" tvättmaskin i måtten).

Hur har ni gjort? Det kanske inte gör så mycket om den sticker ut, men man vill ju att det ska vara stabilt ändå.

• Svar på tråden Skötbädd på tvättmaskin??
  • ELIsa82

jag har också tänkt att ha en skötbädd på vår tvättmaskin och lägger jag den på tvären så sticker den inte ut. däremot är det väl desto viktigare att tänka på att inte lämna barnet ensamt på skötbädden eftersom det inte finns några kanter.

letar dock runt efter ett skötbord för badkaret så att det blir lite stadigare

• Maggis81

Kan dock inte lägga den på tvären hos oss, tvättmaskinen står emellan badkar och vägg, finns ingen plats runtomkring tyvärr.

Kanske får kolla på andra alternativ då.

• skruttis11

jag har så å de sticke rinte ut så himmla mkt en pyttebit... ¨å barn ska man ju endå inte lämna på Något skötbord

Jag e skit nöjd iallafall en mysig hörna som man inte behöver flytta på å krånga när man vill duscha / bada

evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
  • Therese H

Vart har ni tvättmaskinen? Hur ser det ut med utrymme?
    Vi köpte en bänkskiva som vi installerade över tvättmaskinen. Det ger åtminstone lite mer utrymme och är sedan en bra avlastningsbänk för tvätten sedan

• Mikan M

På denna sida finns skötbädd i ek anpassade för tvättmaskiner.
    De är lite dyra ,men där kan man iallafall se hur man kan lösa det på egen hand kanske.

www.belma.se/

• ladymadonna

Jag såg denna på nätet:

www.belma.se/elma.php

Tyckte den var smart, men lite dyr, så jag har bett min pappa snickra ihop något liknande. Han ska också försöka få dit ett par fack längs ena sidan, som man kan ha t.ex. tvättlappar och krämer i.

• ladymadonna

Mikan M: Du hann precis före mig :)

• elektra1

vi köpte den uppblåsbara på ikea. Passar perfekt för våran tvättmaskin.
    Har en normal frontmatad. Har haft det till båda barnen. Superbra.

• Maggis81

Tack så mycket för alla tips!Glad

• LillaJag89

har byggt ett eget "belma" skötbord till vår tvättmaskin som har mått så de passar precis vår maskin, och kan ha vanlig dyna, och små fack på sidan.

materialet kostade allt som allt under 100 kr.
    köpte hyllbitar i ikeas fyndhöra. super smidigt :)

• PillAnn

Var inne och spanade på vad det gäller skötbord och jag får verkligen tacka!! Bra idé med Elmaskötbordet och dessutom så ska jag sätta min svärfar i arbete.
    Tack så mycket!

Svar på tråden Skötbädd på tvättmaskin??