• Ammiz

Hur farligt är det att resa till Bolivia?

Har en kusin bosatt i Bolivia och är sugen på att hälsa på henne. Eftersom jag har lätt för att oroa mig så har jag redan hunnit tänka igenom allt möjligt och omöjligt som skulle kunna hända. Så jag har nog tappat perspektiven här lite... Någon som har några erfarenheter? Ska fråga min kusin också, men hon är en sådan där orädd människa som inte verkar veta vad oro är...

• Svar på tråden Hur farligt är det att resa till Bolivia?
  • Raka Pungen

Jag fattar inte varför folk oroar sig så mycket! Bolivia är ett underbart land, har aldrig känt mig otrygg där. Visst sker det lite mer rån osv där borta, men det använder man sitt sunda förnuft så är man trygg.

Otroligt land faktiskt! Du kan sitta i en bil i 1½ timme och det varierar från torrt ökenlandskap till nåt som påminner om Island eller norge, för att sedan i slutet av färden vara mitt i djungeln.

Billigt är det också. Titicacasjön är underbar och du får världens godaste forell/öring där...

Lätt att ta sig över gränsen till t.ex. Peru eller Argentina också!

• Jalapeno

en eller två vuxna behöver absolut inte vara oroliga! håller med fru pung här. Det är hyfsat ont om bra sjukvård vilket kanske inte gör det så lyckat att resa dit med små barn. vi klarade oss från allt när vi var där men vi hade tur som tokiga. bussen som avgick samtidigt med vår från Oruro körde i diket, vägarna är bitvis usla. Morgonen efter vi lämnade La Paz var det sån översvämning att ingen trafik fungerade. Alla fick sitta inne på sian hotell. Veckan efter vi lämnade södra Bolivia blev det generalstrejk med vägspärrar och demonstrationer. men vi klarade oss från alla äventyr

Svar på tråden Hur farligt är det att resa till Bolivia?