• Fru Larzzon

Nutrilett/naturdiet bars som mellanmål?

Kan man äta nutrilett eller naturdietbars som mellanmål eller blir det för mycket till mellanmål?
    Jag försöker äta frukost,lunch och middag samt 2 mellanmål och att ta en nutrilettbar som mellanmål brukar funka bra, men att ersätta en större måltid fungerar inte, jag hinner bli jättehungrig..
    Kan man göra så, eller går man upp i vikt då?

• Svar på tråden Nutrilett/naturdiet bars som mellanmål?
  • MetalIsa

Jag tror att det går alldeles ypperligt att göra så. Tror inte att du går upp i vikt av det Typ lagom som mellanmål i mina ögon.

• Fru Larzzon

Åh det låter ju toppen!

• BigDaddy

Hej. ska du gå ner i vikt? I såfall glöm allt som heter nutrilett mm. Vi har här hemma med enkla medel gått ner bägge 2 med att byta pasta till fullkornspasta, ris till råris. Slutat köpa hem vitt bröd. Äter mycket sallader. slutat med smör/margarin att steka med, kör istället med olivolja! To mig det hjälper det lilla..

• Fru Larzzon

Tack för tipsen Bigdaddy!
    Men jag äter nyttigt i övrigt och undviker mat med högt GI samt har dragit ner på fettet.
    Men jag blir hungrig när jag bara äter 3 ggr per dag och vill gärna flika in 2 mellanmål för att slippa bli hungrig och inte kunna stå emot godis.
    Mitt främsta mål är att klara mig igenom dagarna på en jämn blodsockernivå. Nutrilett bars känns perfekt som mellanmål me den kopp kaffe eller the, för de kan man isånafall äta istället för att fika..
    Därför undrade jag..

Svar på tråden Nutrilett/naturdiet bars som mellanmål?