• Anonym (hmm)

Jag vill VERKLIGEN flytta ihop, inte han.

Jag vill verkligen flytta ihop med min pojkvän. Vi har träffats i över 7 mån och jag står inte ut med att bo själv längre. Men han vill inte. Jag vet att man inte ska stressa osv, men jag känner att om vi inte plannerar att flytta ihop snart så kan vi lika gärna bryta upp. Jag är i ett stadium där jag anser att nu är det dax att flytta ihop. Jag vill inte höra er påpeka att jag inte kan stressa fram det, att jag borde låta det ta sin tid, för allt det där vet jag. Men nu vill jag mer. Vad ska jag ta mig till? Fler i samma situation?

• Svar på tråden Jag vill VERKLIGEN flytta ihop, inte han.
  • Polly S

du måste backa, annars tar det slut.
    vad är hans skäl för att flytta ihop?
    är det att ni ännu inte varit ihop så länge men att han vill det senare är det väl OK.
    kan han inte se er flytta ihop _någonsin_ ska du kanske börja fundera.

• Anonym

Men är det för att du inte står ut att bo utan honom eller är det för att du vill bo själv? Du får ursäkta TS men det låter lite som du inte vill vara ensam, inte som att du vill bo med just honom.
    "jag står inte ut med att bo själv längre" skriver du, det låter som att det är just att bo själv som är ditt "problem" inte att du inte bor just honom.....
    Sen kan du ju inte tvinga honom att flytta ihop. Tänk dig första grälet i en gemensam lägenhet: vill du att han ska kunna ha argumentet "ja det var ju inte JAG som ville bo ihop"....?

Men sne undrar jag också vad du har för alternativ? Det du har att välja mellan är ju: 1) vänta in honom 2) göra slut

Det finns liksom inga andra alternativ!

• Anonym (hmm)

För några veckor sedan sa han att jag kunde säga upp lägenheten nu i november så att vi kunde flytta ihop i februari någongång. Idag när jag tog upp det med honom, för är ju ändå mitten av november så menade han på att han inte sagt så. Sedan menade han på att vi bråkat en del, och ja vi har haft några bråk, men vi pratar alltid om det på ett bra sätt sedan och om hur vi ska kunna lösa tjafsen innan dte blir bråk. Vilket jag tycker är oerhört positivt.

Jag är den som åker hem till min pojkvän. Jag som sover hos honom. Han är allergisk och kan inte vara hemma hos mig mer än 1-2timmar så därför är vi hos honom. Men det är jobbigt för mig att "överge" mina djur, jobbigt för mig att vara den som bor i en resväska osv. Jag vill vara med min pojkvän. Jag vill bo med honom men orkar inte leva såhär. Därför jag känner att antingen flyttar vi ihop (vilket jag vill) eller så får vi bryta upp.

• Polly S
    Svar på #3
    vad ska du göra med dina djur om han är allergisk...?
  • Anonym

Jag kände likadant som du innan jag flyttade ihop med min sambo som numera är pappa till mina två barn;) Fråga varför han inte vill så får du tänka igenom hur du vill göra efteråt. Kanske är det bättre att bryta upp än att vänta på någonting som kanske inte inträffar. På sju mån har ni ju ändå hunnit lära känna varandra rätt bra så han borde kunna ge en hint om han planerat in dig i sin framtid eller om han inte vet... Lycka till!!

• Maria40

Han är allergisk och du kan inte tänka dig att överge dina djur.
    HUR ska ni kunna bo ihop? Är du beredd att offra djuren för honom?

• Anonym

Men om han är allergisk hur ska det lösa sig om ni flyttar ihop?
    Tro mig, det är inte "bara" att han ska äta medicin/mer medicin eller nåt sånt. Är du allergisk så måste du hålla dig undan från det du inte tål så mkt som möjligt.
    Om du inte kan "överge" dina djur nu, hur ska du om ni flyttar ihop och pojkvännen blir riktigt riktigt riktigt jättedålig av dina djur? Om han blir så pass dålig att läkarna ger besked om att det är djuren eller killen, att du måste välja? Det är väldigt sannolikt att det händer eftersom killen redan nu är allergisk att han inte vara hemma hos dig.

• Anonym (hmm)

Jag tycker inte om att "överge" mina djur när jag så ofta sover borta hos honom. Flyttar vi ihop kommer jag ge bort djuren. Jag tycker inte om att vara ovetande om hur det ska bli. Jag vill inte ge bort djuren innan jag vet att vi kommer flytta ihop.

Jo jag ska nog ta upp och prata med honom om det här ikväll igen. Men jag tycker inte om att prata om det eftersom det känns som jag pressar honom. Men samtidigt måste jag ju vara ärlig?

• Polly S
    Svar på #8
    ja, jag tycker du pressar honom.
    DU tycker det är positivt att ni grälar och reder ut det, men HAN behöver tydligen mer tid på sig -varför kan du inte ge honom det?

(har han förresten testat att vaccinera sig mot allergi? det gjorde ett ex till mig då han var allergisk mot Hunden)
  • Anonym

Fy, jag har också varit ihop med den där "sorten" som inte vill vara hemma hos mig och inte heller vill flytta ihop.

Men nej, det är JAg som ska släpa på flera väskor med smink, hårtork, ombyten, extra skor, gympakläder, hårschampo, hudkrämer m.m. Hem till honom!
    För att sedan bära hem alltihop efter två dagar och sedan bära tillbaks lika mycket till.

Hade varit enklare om de kunde ta sin lilla plastpåse med ett par kalsonger och tandborsten och vara hos mig.
    Även då skulle han tycka det var jobbigt tror jag, men då, det är VI som ska åka runt...

Fy f*n så jobbigt det är!

Klart din kille tycker att ni inte ska flytta ihop, han behöver ju inte anstränga sig alls. Vad skulle hända om du började vara hemma mer? Skulle han sakna dig då? Eller är det ok för honom?
    Du verkar vara tämligen ensam om att jobba i er relation.
    Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Jag vill VERKLIGEN flytta ihop, inte han.