• Laisen80

täckbyxor för gravida???????

Någon som vet om det finns att köpa?
    Är ute väldigt mycket, bor i Norrland skulle önska jag hade ett par då jag ska vara gravid heeela lååånga vintern!

• Svar på tråden täckbyxor för gravida???????
  • Mamma till två mirakel

Min väninna köpte ett par i en storlek större med hänglsel och då magen blev för stor droghon ner dragkedjan funkade perfekt...

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.34 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • framsteg

Lite väl långt bort för dig, men GeKås - Ullared. Är ute mycket i jobbet har har köpt täckbyxor plus jacka i två storlekar större (lika bra att ta i tänkte jag... ) och tror och hoppas det skall klara sig i vinter.

Gav 399:- för ett sådant set.

• Laisen80

Tack för tipset, men dom blir ju så enorma i benen och alldeles för långa...
    Skulle vilja ha ett par riktiga med en stor tjock resår eller nåt, ja riktiga mammatäckbyxor!
    Kanske får sy om ett par själv...

• La Lola

Jag gör som sist jag var gravid över vintern; använder ett par helt vanliga med hängslen.
    Då stannar de kvar även om de inte går att knäppa.

(bor i jämtland)

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Garageänkan

Jag hade mina vanliga men ett sånt "bälte" på som är som en stor resår man har ovapå sina vanliga byxor. Funkade skitbra faktiskt så slapp man köpa en massa svindyra mammabyxor som man bara kan använda så sällan.

• RockaBillyKid

jag hade sambons blåkläder täckbyxor som gick högt upp i ryggen och magen med hängslen. Funkade super! Lät bara dragkedjan vara öppen så långt det gick och hade skärpet i midjan stängt nedanför magen.
    Bor i Övik

Svar på tråden täckbyxor för gravida???????