• Andreas tjej

Vad finns det för "aktiviteter" att gå på som 2-åring i Stockholm?

Mitt barn, snart 2 år har tidigare gått på babysim och det var jättekul.

Men nu har vi avverkat alla 4 kurserna och badhuset ska läggas ner så nu försöker vi hitta något annat att gå med honom på.

Vad finns det för saker för så små barn i Stockholm?
    Dans?
    Idrott?
    Annat?

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Vad finns det för "aktiviteter" att gå på som 2-åring i Stockholm?
  • panzermensch

Vi gick oxå på lekgympa där dottern älskade det!

• Tant Green

Förresten kom jag på att Kulturama (i Hammarby Sjöstad) har "pyttedans" för 2-åringar, men vi har inte provat det själva.

• Andreas tjej

Men vad är skillnaden mellan lekgympa och familjelek?

• Tant Green

Andreas tjej skrev 2008-11-16 20:56:22 följande:

Men vad är skillnaden mellan lekgympa och familjelek?
    På lekgympan är barnen ombytta och gympar, föräldrarna (i 2-3-åringsgrupperna) är bara med och hjälper barnet. I familjeleken har jag fattat det som att även föräldrarna är ombytta och gympar.

Nu går vi på familjegympa på Friskis (det är från 3 år, men det är säkert en del yngre barn också) och där gympar alla, man tar i så mycket man vill, och om man anstränger sig så kan man bli nästan lika trött och svettig efter det som efter ett vanligt gympapass
  • Söderböna

Det finns andra som har simning för 2 åringar. Vår plutta växte inte ur sin simskola förrän vid 4. Det kan vara kul att fortsätta simma och ta tillvara på det de lärt sig.

På Danscompagniet har de småbarnsrytmik, knattedans och småbarnsdans. Småbarnsrytmiken är redan från 1 år och är fantastiskt kul! Det är musik och rörelseglädje!

• Andreas tjej
    Söderböna skrev 2008-11-17 08:34:17 följande:
    Det finns andra som har simning för 2 åringar. Vår plutta växte inte ur sin simskola förrän vid 4. Det kan vara kul att fortsätta simma och ta tillvara på det de lärt sig. På Danscompagniet har de småbarnsrytmik, knattedans och småbarnsdans. Småbarnsrytmiken är redan från 1 år och är fantastiskt kul! Det är musik och rörelseglädje!
    Perfekt!
    Jag kontaktar dem.
  • Skogsrå

Det finns dramalek för barn från 2 år, på söder i Stockholm. Skulle jättegärna gå med Minna 2 år 9 mån, men vet inte om jag orkar ha aktiviteter varje vecka inne i stan då vi bor i Täby.

www.teaterochdramaskolan.com/
    Hemsidan verkar lite dåligt uppdaterad, men jag vet att de är igång och fortsätter verksamheten även nästa termin.

Svar på tråden Vad finns det för "aktiviteter" att gå på som 2-åring i Stockholm?