• Anonym (nagelsvamp)

Receptfria medel mot nagelsvamp?

Hej!
    Skulle vilja veta om det finns något receptfritt medel mot nagelsvamp. Känner mig jätte ofräsch och är otrlogit trött på att fila dessa naglar för att dölja dess synliga symptom. Så som frågan lydet hoppas jag på att hitta ett receptfritt medel mot nagelsvammp. Någon som vet något?

• Svar på tråden Receptfria medel mot nagelsvamp?
  • Anonym

Nej tyvärr finns det inget, och inget receptbelagt som funkar bra heller.

Det är vad min man fått veta iaf, som har hemsk nagelsvamp i tånaglarna, hans tånaglar är som små flisor bara.
    Det finns något som heter Lamisil tror jag men det är mot fotsvamp och det är inte samma sak som nagelsvamp.

En läkare sa till min man att han kunde få piller. Men dessa ska man äta ett år (!) och sen kommer svampen antagligen tillbaka. Så läkaren tyckte det var bättre att försöka gå så mycket barfota som möjligt istället, då trivs inte svampen lika bra.

• Anonym (nagelsvamp)

Shit är det så illa, att det inte ens finns något bra receptbelaggt medel mot nagelsvamp. Jag vill liksom inte ge upp tanken på att få bort svampen och få fina naglar igen! Känner mig äcklig med dessa svampnaglar.

När jag googlade på nätet hittade jag ett receptfritt preparat ClearZal Bac som inte säljs här i sverige, men däremot kan beställas via en hemsida. Men frågan är väl om man vågar handla från ett sådant ställe.

• Elli P

Du kan handla ClearZal Bac på fotakuten.se Men det funkade inte på mig. Fast du kanske är en av dem som det funkar på! =) Lycka till!

• Anonym (nagelsvamp)

Elli P! Så synd att det inte funkade. För det var den sidan jag också varit inne på. Någon annan som provat ClearZal Bac? Med eller utan framgång...

• Anonym

Jag testade clearZal Bac utan resultat. Har världens äckligaste nagelsvamp på ena foten. Läste i nån kvällstidning att man skulle smörja med Vicks VapoRub några månader så kunde det ev försvinna. Så nu luktar jag Vicks morgon och kväll...

• goldensea

Jag har hört att garcin vitlöksspray ska vara effektivt mot nagelsvamp. Har dock inte provat det själv.

• Anonym (nagelsvamp)

Du anonyma som testar Vicks VapoRub nu, hör gärna av dig igen när du märker någon förändring. Du får gärna tipsa om vart man kan inhandla salvan också. Goldensea, vet du var man kan få tag på sprayen? Försökte googla på namnet du angav utan restultat, när jag uteslöt vitlök i ordet och sökte på garcin spray fick jag några få träffar, dock skrivna på norska.

Vill verkligen ha bort detta nu, och det skulle vara just om det var borta till beach 2009

• goldensea

Det va som tusan, det kanske inte säljs i Sverige? Det säljs i alla fall i nästan överallt i Danmark. Du har inte vägarna förbi där någon gång?

• Anonym
    Svar på #7
    Vicks finns på apoteket, det är sån där kräm som man brukar smörja på bröstkorgen när man har hosta.

Jag har bara testat i ett par veckor ännu, men i tidningen stod det ca 5 månader...
    Jag hoppas att mitt blir bättre för det kan ju inte bli sämre. Är livrädd att det ska smitta till fingernaglarna!
    Jag försöker ta fotbad varje vecka, smörja och klippa naglar. Tvättar strumpor i 60 grader samt att inte bli fuktig och svettig om fötterna. Har med mig extra sockar. Jag gör verkligen allt just nu. Vill bara kunna gå barfota utan att behöva tänka på hur tårna ser ut eller på nagellack.
    Anonym (nagelsvamp) skrev 2009-02-07 17:56:22 följande:
    Du anonyma som testar Vicks VapoRub nu, hör gärna av dig igen när du märker någon förändring. Du får gärna tipsa om vart man kan inhandla salvan också. Goldensea, vet du var man kan få tag på sprayen? Försökte googla på namnet du angav utan restultat, när jag uteslöt vitlök i ordet och sökte på garcin spray fick jag några få träffar, dock skrivna på norska. Vill verkligen ha bort detta nu, och det skulle vara just om det var borta till beach 2009
  • Anonym (nagelsvamp)

Anonym, förstår dej fullt ut! Känner precis samma sak.

• Anonym (Råd)

Min mamma hade nagelsvamp och prövade många av de receptfria medlen utan resultat. Hon fick rådet av en läkare att pröva att badda nageln med aceton varje kväll och speciellt noga runt nagelbandet. Nu har hon gjort det några månader och nageln som växer ut är helt svampfri och jättefin.

• Picapica55

Min fotvårdare slipar ner och använder gentianaviolett. Verkar faktiskt ha hjälpt trots svårt angrepp. Vet inte vilken koncentratio. Var försiktig, färgen biter sig fast ordentlig, du vill inte få det på golvet eller på kläderna.

Svar på tråden Receptfria medel mot nagelsvamp?