• Hallonröd

Hjälp....överföring till Nordea?

Hallå....någon som kan hjälpa mig? Jag har sålt lite grejer på Tradera och när köparna ska överföra pengar så funkar det inte. Det är ju ett personkonto,  hur ska det skrivas för att det ska bli rätt:

3300  640610xxxx     eller

3300  640610-xxxx

Vilket blir rätt?

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Svar på tråden Hjälp....överföring till Nordea?
  • oOrosamarängerOo

Jag har swedbank och går inte att skriva bindestreck om jag för över, vilken bank det än är till. Så skriv kontnr och clearingnr utan bindesträck så kommer det nog gå, många kopierar ju bara och klistrar in.

• Hallonröd
    SooJuicy skrev 2008-11-16 19:36:49 följande:
    Jag har swedbank och går inte att skriva bindestreck om jag för över, vilken bank det än är till. Så skriv kontnr och clearingnr utan bindesträck så kommer det nog gå, många kopierar ju bara och klistrar in.
    Jo men jag skrev kontonumret. så till köparna...utan bindestreck men det funkade
    inte...
    Har skrivit till dem att prova med bindestreck men då kommer inte det heller att funka alltså...Fundersam

En av dem hade Swedbank och skrev att han brukar ha problem med överföringar till Nordea......*suck*
  • nadja84

Man brukar kunna klicka sig in på hjälp på sin bank och där står det hur man ska göra för respektive bank

• Hallonröd
    nadja84 skrev 2008-11-16 19:43:05 följande:
    Man brukar kunna klicka sig in på hjälp på sin bank och där står det hur man ska göra för respektive bank
    Ja jag vet, har försökt men hittar inte...kanske ska kolla igen...
  • VISAMÅ

Swedbank tror jag har en ruta för personkonto man måste kryssa i och då ska man nog inte behöva skriva clearingnr 3300.

• oOrosamarängerOo

Jag gör överföringar till bla nordea flera gr i v, och aldrig haft problem med att det inte skulle gå. Jag brukar copa kontonummrerna rätt av och är det enda felet jag kommer på, när nån har skrivit bindestreck i clearing eller kontonummret.

• Hallonröd
    VISAMÅ skrev 2008-11-16 19:46:53 följande:
    Swedbank tror jag har en ruta för personkonto man måste kryssa i och då ska man nog inte behöva skriva clearingnr 3300.
    Ja jag satt just och funderade om det kunde vara clearingnr. som ställer till det...
  • mirrebusan

jag har nordea, jag brukar inte skriva i nått bindels sträck, min gubbe har personkonto. 3300- sen person nr

• Hallonröd
    SooJuicy skrev 2008-11-16 19:47:47 följande:
    Jag gör överföringar till bla nordea flera gr i v, och aldrig haft problem med att det inte skulle gå. Jag brukar copa kontonummrerna rätt av och är det enda felet jag kommer på, när nån har skrivit bindestreck i clearing eller kontonummret.
    Men vad skumt att det inte funkar då....
Svar på tråden Hjälp....överföring till Nordea?