• Anonym

Ammoniaklukt från analen?

Har sedan några veckor tillbaks börjat lukta väldigt fränt "mellan benen".. Lämnade ett urinprov hos läkaren, eftersom jag först trodde det var urinvägsinfektion, men det visade inga bakterier. Började då använda Lactal, ifall det var obalans i slidan, men det har inte blivit bättre plus att jag inte riktigt trodde att det var från slidan från början heller.
    Men efter lite "personliga undersökningar", så har jag kommit fram till att det måste vara från analen det kommer ifrån..

Någon som haft såhär? Frän, stickande ammoniakliknande lukt där?
    Sökte lite på nätet om det och det jag kunde hitta var att om man t.ex ätit en antibiotikakur så kan det bli obalans i tarmarna, och då kan det lukta så.. Kan hända att det är så i mitt fall, eftersom jag åt en kur för två månader sen.. Men är ändå intresseread av att få höra vad ni har för erfarenheter inom detta.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ammoniaklukt från analen?
  • Clarissa83

Är du laktosintolerant?

• Anonym

Inte vad jag vet..

• Anonym

varför frågar du det? brukar det lukta så om man är laktosint?
    min mans bajs luktar ammoniak ganska ofta tycker jag.

• 1111

Jag har vid ett flertal tillfällen känt ammoniaklukt från "mellan benen". Men i mitt fall handlade det inte heller om någon infektion i slidan, ej heller att det hjälpte med att återställa balansen. Däremot tror jag det har mkt med att göra om jag druckit dåligt eller inte. Så mitt tips till dig är att dricka mycket vätska.

Luktar det i trosorna? Visst kan det säkert komma från analen, men det tycker jag ändå låter lite otroligt. Den är ju rätt "sluten" om man jämför med slidan...

• Anonym

tvättar du rumpan varje dag då?

• Anonym (Lisen)

Jag luktar amoniak om jag inte rakar mig därnere. Pisslukten fastnar i håret och det luktar skunk även om jag tycker jag tvättar (med olja) noga.

• Anonym (A)

Exakt så har jag det nu. Stark ammoniaklukt.. Håller på att få panik! Hur blev du av med det?! Hjälp!!

• livetoday

Ingen annan som vet??!

Svar på tråden Ammoniaklukt från analen?