• strenua

Storlek på halsband till papillon?

Jag ska ju hämta min lill papillon nu på torsdag men då vi ska iväg till Ullared imrogn tänkte jag kolla om de hade några fina halsband där.

Nu till min fråga: Finns det någon här som vet vad det ska vara för storlek/längd på ett halsband till en papillon. Kanske ska tillägga att hon är ganska liten, ca 3.5 kilo (hon är alltså färdigväxt - sex år gammal).

Väldigt tacksam för snabba svar! Även gissningar ;)

• Svar på tråden Storlek på halsband till papillon?
  • strenua

Ingen som vill bidra med en liten gissning eller kanske till och med nån som har en hund i ungefär den storleken som vet hur långt halsband den har? :)

• köttbullelydnad

Ring nuvarande hem och kolla med dem? Då bör du ju få ett exakt mått Har en cavalierhane, men de har betydligt kraftigare hals så jag gissar på ett "minihalsband"

• Viewsonic

Be dem mäta (som säljer den).

• strenua

Ja, men det känns lite sent nu, åker ju klockan sex imorgon och det känns lite tidigt att ringa :O

köttbullelydnad skrev 2008-11-16 22:54:47 följande:
    Ring nuvarande hem och kolla med dem? Då bör du ju få ett exakt mått Har en cavalierhane, men de har betydligt kraftigare hals så jag gissar på ett "minihalsband"
  • strenua

Det kan jag inte eftersom vi åker hemifrån klockan sex på morgonen och jag tycker inte att man ringer folk så tidigt.

Viewsonic skrev 2008-11-16 22:57:50 följande:
    Ring imorrn då.
  • Viewsonic
    strenua skrev 2008-11-16 23:04:49 följande:
    Det kan jag inte eftersom vi åker hemifrån klockan sex på morgonen och jag tycker inte att man ringer folk så tidigt.
    Ringa när du är där med mobiltelefon?
  • köttbullelydnad

Om hunden är 6 år, har den inget halsband/någon sele redan? Verkar ju vara det mest logiska. Så kan ni köpa ett alldeles nytt och eget när hunden kommit hem.

• strenua

Nepp, det har jag ingen med mig.

Viewsonic skrev 2008-11-16 23:06:06 följande:
    Ringa när du är där med mobiltelefon?
  • Viewsonic
    strenua skrev 2008-11-16 23:18:30 följande:
    Nepp, det har jag ingen med mig.
    Ni är flera som ska åka och ingen av er har mobiltelefon???
  • strenua

Ja, det har den ju men jag tänkte kolla när vi ändå är där. Det är inte ofta man är i Ullared annars :)

köttbullelydnad skrev 2008-11-16 23:13:45 följande:
    Om hunden är 6 år, har den inget halsband/någon sele redan? Verkar ju vara det mest logiska. Så kan ni köpa ett alldeles nytt och eget när hunden kommit hem.
  • strenua

Det är jag och min sambo som åker dit och vi använder inte mobiltelefon nån av oss.

Viewsonic skrev 2008-11-16 23:19:08 följande:
    Ni är flera som ska åka och ingen av er har mobiltelefon???
  • Viewsonic

Minsta storleken skulle jag tro.

• strenua

Okej, jag får väl chansa om jag hittar nåt fint där :)

Viewsonic skrev 2008-11-16 23:22:58 följande:
    Minsta storleken skulle jag tro.
  • köttbullelydnad

Finns väl alltid nån att fråga i butiken annars? Fast hade jag varit er hade jag väntat tills hunden är hemma, hur kul det än är att köpa nytt till nya vovven. Det rä viktigt att det sitter bra, inte riskerar skav, etc

Svar på tråden Storlek på halsband till papillon?