Ketchup - onyttigt?
Är ketchup onyttigt? Det innehåller väl ganska mycket socker, eller?
Någon som har koll?
Är ketchup onyttigt? Det innehåller väl ganska mycket socker, eller?
Någon som har koll?
Japp det är ju massor med socker. Men det finns ju nu ketchup utan tillsatt socker också. Men... det är ingen katastrof om man har en liten klick till vad det nu kan vara
Allting med måtta så att säga.
Mmmmm, med måtta var det ja. Man kanske skulle kunna säga att jag är beroende av ketchup
. Får ta och skärpa mig.
Men den utan tillsatt socker, vad är då som är tillsatt. Alltså då är det väl något annat sötningsmedel som finns med.
Ja du Gnutt. Här har du en till som är beroende av ketchup men det har faktiskt börjat avta nu och jag är i vecka 17.
Den utan tillsatt socker innehåller sötningsmedel.
Jag äter då mycket hellre vanlig ketchup som innehåller vanligt raffinerat socker.
Jag älskar också ketchup men har skärpt mig de sista åren och lagar mat som man inte kan ha ketchup till.
Eftersom tomat är en av de få grönsakerna som blir nyttigare när den är tillagad/processad så är ketchup faktiskt riktigt bra bortsett från sockret. Men sockret kan man ju minska ner på på andra ställen istället om man nu gillar ketchup! Ketchup är rikt på antioxidanter som hjälper kroppen att hantera fria radikaler, det innehåller också mycket betakaroten som kroppen omvandlar till A-vitamin (E?)
Heja JsN!!!!!
SÅNT vill vi höra!
Men guuuu så bra. Nu kommer jag aldrig sluta äta ketchup
PS Själv äter jag det sällan/aldrig eftersom jag inte tycker det är speciellt gott
Ketchup i rimliga mängder blir man inte fet av.
Om du vill ha ett ännu energisnålare alternativ kan du använda tomatpure
Däremot innhåller ketchup socker som förstör tänderna...