• Mindras mamma

Ni som ngn gång haft försenad mens, upp till en vecka...hade ni mensvärk trots att mensen inte kom?

Hade ni molvärk/mensvärk trots att mensen inte kom. Min är 6-7 dagar sen, inget plus och inte minsta tecken på att mensen ska komma, förutom en j-vla värk nästintill hela tiden.

Är lite smått orolig att nåt annat är fel, ska ringa bm i veckan om mensen inte kommer.

Tog grav-test i lördags, då var den 3-4 dagar sen, det var negativt.

• Svar på tråden Ni som ngn gång haft försenad mens, upp till en vecka...hade ni mensvärk trots att mensen inte kom?
  • AnnaBia
    Mindras mamma skrev 2008-11-17 14:20:11 följande:
    Hade ni molvärk/mensvärk trots att mensen inte kom. Min är 6-7 dagar sen, inget plus och inte minsta tecken på att mensen ska komma, förutom en j-vla värk nästintill hela tiden. Är lite smått orolig att nåt annat är fel, ska ringa bm i veckan om mensen inte kommer.Tog grav-test i lördags, då var den 3-4 dagar sen, det var negativt.
    Finns de som inte plussat förresn BIM +12 så kolla upp det på MVC.
  • Kaslin4ever070227

jag hade samma värk som du TS sen hade jag alla möjliga symtom o jag hade en känsla om att jag var gravid,jag gjorde test fyra gånger,två gånger hos bm o det var neg.

sa till henne att det är helt sjukt,känner ju mig gravid..

bim+17 kom det ett +..

så vänta o se..

• Phlippan87

förra gången var mensen 10 dagar sen, tan tecken på att vara på g... denna gången kände jag av den 3 dagar innan den kom...

• Mindras mamma

Ja jag har ju både hört och läst om dem som fått pos. så sent som bim+10 och ännu mer. Men man har svårt att tro att det skulle gälla en själv . Med min dotter testade jag ganska starkt pos. bim-2. Så därför får jag för mig att jag borde testat pos. runt bim om jag är gravid. Men det kan säkert skilja från grav. till grav. Jag har haft mkt mol/mensvärk sedan 4/11 nu. Så om det är tecken på att mensen ska komma så tycker jag den kan komma nu....vill inte ha ont i två veckor innan...hehe.

Det är säkert inget farligt som gör att mensen inte kommer, dock bara mkt irriterande och jobbigt att ha värk hela tiden.

Känner mig inte heller gravid. Bortsett från att jag har värk precis som jag hade när jag väntade min dotter.

• L0vas

jag hade kraftig mensvärk i 6 dagar, sen kom mensen (alltså 6 dagar försen dessutom)

• Lotta83

Jag hade mycket mensvärk och den var fem dagar sen. Sen kom mensen.

• undrande30åring

Å jag är med om precis samma sak.. Slutade med p-piller i maj och i aug kom ägglossningen igång. Trodde att man skulle bli gravid direkt eftersom alla andra verkar bli det men inte =(
    Har alltid fått min mens exakt på den 37:e dagen men har nu gått över och är på BIM+9... har testat tre gånger, senast igår, men inget plus. Har haft som strålningar i brösten, illamående morgon och kväll, extremt hungrig och trött, ont i magen, ont i livmodern på både höger och vänster sida samt att magen är svullen på kvällen...Var så säker att jag var gravid men det där plusset vägrar att visa sig =(
    Pratade med BM som sa att om jag inte fått ett plus på BIM+10 så var det nog ingenting.. Vet inte vad jag ska tro..
    Man blir ju så ledsen när man inte får plusset...

• Mindras mamma

Hej allihop!

Sent igår kväll fick jag äntligen mens!! Skönt att veta varför jag haft så ont länge. Mensen ville vara extra besvärlig denna månad .

• AnnaBia
    Mindras mamma skrev 2008-11-18 11:03:19 följande:
    Hej allihop!Sent igår kväll fick jag äntligen mens!! Skönt att veta varför jag haft så ont länge. Mensen ville vara extra besvärlig denna månad .
    Skönt att veta varför man har ont.
    jag går å väntar på min som ska komma.
    Och så besvärligt det är.
    tycker man inbillar sig mer att man är gravid å söker efter tecken.
    men tror mer det är mensen som krånglar efter förlossningen.

min rädsla är äggstocks inflammation så får vänta till fredag om mensen inte kommit måste man kolla upp det.
    måste väl gå att göra ett UL på äggstockarna? Bara så man kan se att allt är bra ?
  • Mindras mamma
    AnnaBia skrev 2008-11-18 12:22:28 följande:
    Skönt att veta varför man har ont.jag går å väntar på min som ska komma.Och så besvärligt det är.tycker man inbillar sig mer att man är gravid å söker efter tecken.men tror mer det är mensen som krånglar efter förlossningen.min rädsla är äggstocks inflammation så får vänta till fredag om mensen inte kommit måste man kolla upp det.måste väl gå att göra ett UL på äggstockarna? Bara så man kan se att allt är bra ?
    Ja det är jobbigt att vänta på mens om man planerar att det ska bli bebbe...
    Har också oroat mig för ungefär samma saker som dig när mensen drog över och äggstockarna, ryggen, magen värkte...Fast jag var rädd att få ett utomkveds då jag haft det en gång, fast det var då jag blev gravid trots hormonspiral.

För att se om man har äggstocksinflammation så tror jag de tar ett CRP (snabbprov för att se om man har tecken på inflammation), och sen borde det gå att se på ul om de är förstorade, vilket de borde vara om de är inflammerade.

Egentligen tror jag inte att äggstocksinflammation är något som är vanligt att få, så jag tror inte du behöver vara orolig över just det.

Hoppas det löser sig!
  • AnnaBia
    Mindras mamma skrev 2008-11-18 13:21:55 följande:
    Ja det är jobbigt att vänta på mens om man planerar att det ska bli bebbe...Har också oroat mig för ungefär samma saker som dig när mensen drog över och äggstockarna, ryggen, magen värkte...Fast jag var rädd att få ett utomkveds då jag haft det en gång, fast det var då jag blev gravid trots hormonspiral.För att se om man har äggstocksinflammation så tror jag de tar ett CRP (snabbprov för att se om man har tecken på inflammation), och sen borde det gå att se på ul om de är förstorade, vilket de borde vara om de är inflammerade.Egentligen tror jag inte att äggstocksinflammation är något som är vanligt att få, så jag tror inte du behöver vara orolig över just det.Hoppas det löser sig!
    va skönt!
    jag hoppas få lite svar nu kl 15.
    ska ringa till min barnmorska då.
    1,5 vecka som man mått skit!!!
  • Sjöutsikt

Nu har mensen kommit. Känns trots allt bra, det är jobbigt när kroppen inte är som vanligt. Och ett minus på testet är ju trots allt nästan alltid ett minus.

• RebeccaC

Mens fyra dagar sen. Fick på dag fyra jätteont i magen på natten och morgonen efter kom typ mens.

Finns det chans att man ändå kan vara gravid eller kan det varit super tidigt "missfall"??

Svar på tråden Ni som ngn gång haft försenad mens, upp till en vecka...hade ni mensvärk trots att mensen inte kom?