Var inte orolig. Om läkarna har sagt att allt är okej så får du lita på det.
Alltså.
Om läkarna har sagt att allt är okej så får du lita på det.
Om läkarna har sagt att allt är okej så får du lita på det!!
Om läkarna har sagt att allt är okej så får du lita på det!!!
Du har kanske en rädsla att dina barn ska förlora dig. Det är liksom den av de största rädslor man kan ha som mamma. Därför letar du tecken på att det skulle kunna hända.
Jag har precis samma problem. Med hjärtat, och med oron. Jag går till en psykolog och pratar om det, och i grund och botten är det en rädsla för döden som spökar. Det är den känslan man måste komma över. Jag har mer och mer vågat börja lita på att jag inte behöver va orolig över hjärtat.
Jag tror såna som du och jag måste lära oss att acceptera att döden FINNS och att vi nån gång kommer ta farväl av nära och kära. Det är liksom så det bara är. Det kan hända saker precis NU, en komet kan landa i huvudet på dig, dina barn kan bli överkörda, du kan få cancer osv osv.
Med största sannolikhet kommer du dock förhoppningsvis leva ett friskt och härligt liv tillsammans med dina barn! nån gång kommer nån kanske bli sjuk. Men det är DÅ, inte nu.
Appropå extraslag så har väldigt många människor sådana och det kan visst bero på en mängd olika saker. För de allra flesta är det helt ofarligt. Och som sagt, om läkarna säger att det är okej med ditt hjärta så är det det.
När jag inte oroar mig så mycket över hjärtat så slutar det faktiskt göra såna där "pauser".
Och jag vet precis hur du känner när det rusar på sådär. Det är din rädsla att det har "stannat" som sätter ett jäkla fart på pulsen igen, för du tror du måste fly... hitta en telefon typ, och slå 112 så dom hinner komma och sätta igång ditt hjärta.
Jag andas t ex "fel", blir inte mycket djupandning. Stressad till tusen.. och rädd. Då slår hjärtat snabbare, för det tror jag behöver "fly". När det då slår så mycket kanske man får lite för mycket syre ut i kroppen, och då liksom pausar hjärtat ibland, för det liksom inte behövs så otroligt mycket för tillfället. Men det kommer ju alltid igång igen! Hjärtat ett liksom ett av våra mest stronga organ!
Sen kunde det visst va brist på både kalium och B12 som leder till extraslag. Och det kommer absolut vid trötthet och efter man druckit alkohol.
Gör som jag och börja öva på att acceptera döden, så att du kan börja LEVA, utan att hitta sätt att skydda dig mot döden. Då får du inget liv liksom.