• Viewsonic

Bästa kaffebryggaren?

Aromrikt kaffe med 90 gradigt vatten, pris runt 1000-lappen... dessa... några fler? ... någon som testat?

Moccamaster

www.moccamaster.se/

OBH Nordica King of Coffee

www.obhnordica.se/Default.aspx&PID=197&ProductID=1824&ProductNumber=2380&ShopGroupName=Kaffebryggare&template=SE-DW-OBHproductdata1.html

Philips HD7686

www.consumer.philips.com/consumer/sv/se/consumer/cc/_categoryid_COFFEEMAKERS_AND_KETTLES_CA_SE_CONSUMER/

• Svar på tråden Bästa kaffebryggaren?
  • raspberryrevolution

moccamaster är ju en klassiker! har inte provat de andra

• Viewsonic

Jag har Philips HD7686 men den har spruckit. Billig 6-700:- men dålig kvalitet. Så jag ska få en ny i affären. Har bara gått ett år. Men jag funderar på att ta en annan, men då får jag lägga till.

Eller så tar jag en dator istället.

• Mjäll

Jag har en moccamaster som jag älskar - brygger fantastiskt gott och varmt kaffe. Min pappa har en King of coffee, och den är väl bra men av nån anledning kan man inte koka full kanna för då svämmar det över i filter påsen och kaffet blir sumpigt, dåligt tycker jag eftersom den oxå är en ganska dyr kaffekokare. Min syster har en braun, den är oxå bra.

• Viewsonic
    Mjäll skrev 2008-11-17 17:28:18 följande:
    Jag har en moccamaster som jag älskar - brygger fantastiskt gott och varmt kaffe. Min pappa har en King of coffee, och den är väl bra men av nån anledning kan man inte koka full kanna för då svämmar det över i filter påsen och kaffet blir sumpigt, dåligt tycker jag eftersom den oxå är en ganska dyr kaffekokare. Min syster har en braun, den är oxå bra.
    Vilken modell har du av Moccamaster? Vilken modell av Braun har din syster?
  • Marie IE B

Vi har sedan flera år tillbaka, ca 6-7 år, en Moccamaster och det skulle inte falla mig in att köpa någon annan om denna mot förmodan skulle gå sönder ! Den rekommenderar jag varmt till alla kaffeälskare (som dessutom gillar snygga grejer ;)

• Viewsonic

Marie IE B skrev 2008-11-17 19:06:38 följande:

Vi har sedan flera år tillbaka, ca 6-7 år, en Moccamaster och det skulle inte falla mig in att köpa någon annan om denna mot förmodan skulle gå sönder ! Den rekommenderar jag varmt till alla kaffeälskare (som dessutom gillar snygga grejer ;)
    Det blir nog en sån.
  • Marie IE B
    Viewsonic skrev 2008-11-17 19:06:58 följande:
    Marie IE B skrev 2008-11-17 19:06:38 följande: Det blir nog en sån.
    Jag vågar nästan på stående fot säga att du kommer aldrig att ångra det köpet !
  • Viewsonic

Marie IE B skrev 2008-11-17 19:08:07 följande:

Jag vågar nästan på stående fot säga att du kommer aldrig att ångra det köpet !
    Jag vill ha den med stor termos men den var lite dyr, så de blir nog en vanlig...
  • Mjäll
    Svar på #4
    Jag har homeline kokaren, den e lite meckig med alla delarna, hade jag kunnat göra om köpet hade jag köpt en clubline. Vet inte vilken braun min syster har, vet bara att den är bra och att den har en stor lysande avlång knapp längst ner
  • Viewsonic
    Mjäll skrev 2008-11-17 19:36:52 följande:
    Svar på #4Jag har homeline kokaren, den e lite meckig med alla delarna, hade jag kunnat göra om köpet hade jag köpt en clubline. Vet inte vilken braun min syster har, vet bara att den är bra och att den har en stor lysande avlång knapp längst ner
    Är det färre delar på clubline?, tack för tipset!
Svar på tråden Bästa kaffebryggaren?