• Ofelia

Tips på riktigt varma vantar

Vår 2,5-åring får iskalla händer utomhus och det är så svårt att hålla dem varma. Det har varit så ända sedan hon var bebis och det verkar inte bli bättre. Vi har prövat ett antal varianter och vi får börja med dubbla lager (ullvantar under och fodrade över) redan vid 5 plusgrader. Ändå får hon kalla händer. Nu när det är runt 0 grader blir händerna både röda och svullna riktigt snabbt, trots varm klädsel på kroppen och flera lager varma vantar.

Är det ngn som har liknande problem och som har hittat ngn lösning? Fasar redan för kallare dagar.

• Svar på tråden Tips på riktigt varma vantar
  • fiamalm

Då ska du söka efter nått med typ lammull, det är jättevarmt, själv kan jag inte ha mina lammullsvantar om det inte är -15 grader ute....

• Ofelia

Tackar

Ngn som känner till ngt företag/butik som har ngt sådant? Har letat en hel del utan resultat. På PoP tipsade de om att leta efter kamelhårsvantar (om det fortfarande finns); det skulle visst också vara väldans varmt

• Ofelia

Vet att Hestra har en med ullfoder. Ngn med erfarenheter av den vanten?

• Lucky

Min dotter höll sig varm i Hestras vantar, nu har hon iofs inte varit en sån fryslök ens när hon var riktigt liten.
    Tänkte tipsa om nån sån här Friluftslivsaffär(kommer just nu inte på vad den heter här i stan...) där brukar de ha bra vantar!
    Kan den heta typ Friluftskompaniet el dyl kanske...

• Solskensmor

Hestras handskar tycker jag ha varit bäst, inga frusna fingrar...

• Ofelia

Låter lovande! Naturkompaniet finns i stan, de borde ha de vantarna! Efter dagens gråt och röda händer (efter knappt 30 minuter ute) får det bli ett besök dit omgående.

• Mimmi69

Dottern har nästan alltid varma händer, så när jag köpte ett par Hestra åt henne förra vintern kunde hon ej ha dessa eftersom hon blev alldeles svettig och riktigt våt inifrån, så det kanske kan vara något.

• Ofelia
    Mimmi69 skrev 2008-11-17 20:47:43 följande:
    Dottern har nästan alltid varma händer, så när jag köpte ett par Hestra åt henne förra vintern kunde hon ej ha dessa eftersom hon blev alldeles svettig och riktigt våt inifrån, så det kanske kan vara något.
    Ja, det verkar så Ler åt den orimliga tanken att det kan finnas vantar som är så varma att man svettas om händerna. Det är verkligen en otrolig skillnad på hur varma händer barn (och vuxna) kan ha!
Svar på tråden Tips på riktigt varma vantar