• Anonym (Funderar)

Bästa privatlånet?

Hej!

Jag funderar på att ta ett lån för att slå ihop krediter och ett lån. Vill bli av med krediterna och bara ha ett lån att betala av på.
    Har kollat lite på nätet, men det är svårt att få exakta ränta och månadskostnad.Det står ofta: Räntan är individuell och bestäms av dina förutsättningar efter kreditprövning.
    Vad menas? Efter min årsinkomst så är räntan lägre eller?
    Eller är det storleken på lånet som avgör?
    Rinde en långivare och han vela inte alls prata om det, utan du får ansöka på nätet så får du ju veta...Du binder dig ju inte till något!
    Just det jag inte vill göra, det är en kreditupplysning som jag vill unvika om jag inte vill låna där.
    Jag har en årsinkomst på ca 350:000 inga betalningsanmärkningar och skulle behöva låna 200.000
    Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Bästa privatlånet?
  • Anonym (Funderar)

*puff* Ingen?

• och

Det bästa är att du går till en vanlig bank, där lär du få absolut lägst ränta.

Hur hög ränta de sätter beror på vilken risk de anser det vara att låna ut pengar till dig. Alltså borde du få bäst ränta om du har en hög inkomst och vill låna en liten summa.

• Anonym (Funderar)

Tack för svar.
    Jag tycker att räntan på bank blivit hög.
    När jag jämfört på nätet så verkar andra ha billigare ränta.
    Men då räknar den ju på lägsta räntan, och jag kan ju få betala högsta räntan.
    Då blir det ju billgare med bank kanske.
    Hmm...får kolla runt lite.
    Om det är någon som har ett lån på ca 200.000 vad betalar ni i månaden? Bank? år?

• suzzit

Är du med i facket så kan du ju ta ett medlems lån.
    Beroende på hur många år du vill betala av på. Men jag var inne på Nordea och räknade ut. Om du tar lånet under 12 år och ett lånebelopp på 200.000 så skulle du få en månads kostnad på 2681. Den skjunker ju för varje månad.

Om du väljer färre år som tex 6 år så är kostnaden 4069 i månaden.

Svar på tråden Bästa privatlånet?