• Rhonda Breeze

Hur strimlar jag vitkål (till tex en pizzasallad) på bästa sätt?

Nu använder jag mig av en osthuvel, vilket slutar med att jag har vitkålsstrimlor i hela köket

• Svar på tråden Hur strimlar jag vitkål (till tex en pizzasallad) på bästa sätt?
  • TildaoEmmasMamma

Jag undrar oxå!!

har provat med matberedaren men det blir inte bra......hur tusan gör dom på pizzerian???

• Little Pooch 05

Ja, det sags val att just osthyvel ska funka bra? Blir fina strimlor. Jag skar med kniv, och det blev lika rorigt - vitkal overallt!

• Ängelii

Jag kör med osthyvel eller matberedare. Sen tar jag kavlen och trycker till salladen

• Rhonda Breeze
    TildaoEmmasMamma skrev 2008-11-17 20:34:17 följande:
    Jag undrar oxå!! har provat med matberedaren men det blir inte bra......hur tusan gör dom på pizzerian???
    Ja, hur gör dom?!?!
  • Fru Indosaurie
    lillronya skrev 2008-11-17 20:37:20 följande:
    Osthyvel blir det bäst med, tycker jag.
    jag med.

skärmaskin har väl pizzerior..
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Rhonda Breeze
    Ängelii skrev 2008-11-17 20:38:45 följande:
    Sen tar jag kavlen och trycker till salladen
    ?!?!
  • Zamorak

Stor maskin som kan strimla , hyvla och riva mm. Som en mat beredare typ är den sönder blir det bunke med plast över och hyvel. Så slipper man stänket Har jobbat på pizzeria i 2 år för ett tag sen
    Fru Indosaurie skrev 2008-11-17 20:39:57 följande:

jag med. skärmaskin har väl pizzerior..
  • Karlsson

Använder också osthyveln men jag tror också att pizzerior använder skärmaskin.

• dålli

ååå! säg att du har det perfekta receptet på pizzasallad då....jag menar...nu när tråden ändå handlar om vitkål.sorry ts om jag utnyttjar din tråd.

Zamorak skrev 2008-11-17 20:42:40 följande:
    Stor maskin som kan strimla , hyvla och riva mm. Som en mat beredare typ är den sönder blir det bunke med plast över och hyvel. Så slipper man stänket Har jobbat på pizzeria i 2 år för ett tag senFru Indosaurie skrev 2008-11-17 20:39:57 följande:
  • Zamorak

Hehe, minns tyvärr inte exakt. Här hemma är det bonniers recept som gäller dock. den blir gooood

dålli skrev 2008-11-17 20:45:51 följande:
    ååå! säg att du har det perfekta receptet på pizzasallad då....jag menar...nu när tråden ändå handlar om vitkål.sorry ts om jag utnyttjar din tråd.
  • Drutten03

Skulle tipsa om osthyvel eftersom jag tycker att det ger bäst resultat.....men eftersom det var det du ville slippa så är det ju svårare.

Alternativet är ju kniv och då blir strimlorna tjockare och inga strimlor.

• Nyfiken gul

vitkål i en plastpåse och osthyvel - kört så sedan urminnes tider och slipper kladd o spill.

sen vänder man bara på plastpåsen och häller ut i en skål - färdigt!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Karlsson

Smart med plastpåsen Det ska jag göra nästa gång!

En krydda jag måste ha i när jag gör pizzasallad är Santa Marias Örtagårdskrydda, helt oumbärlig!

• mimmi 1

jag har en strimmel-skiva till matberedaren, som ser ut som skäret på en osthyvel... annars kan man ju riva i matberedaren, på grövsta rivskivan...

• Rhonda Breeze

Nyfiken gul skrev 2008-11-17 20:50:25 följande:

vitkål i en plastpåse och osthyvel - kört så sedan urminnes tider och slipper kladd o spill. sen vänder man bara på plastpåsen och häller ut i en skål - färdigt!
    Tack för tipset!!!
Svar på tråden Hur strimlar jag vitkål (till tex en pizzasallad) på bästa sätt?