• Analoga

Vad har era barn (4-åringar) för leksaker?

Ja, som rubriken lyder. Vad har era barn för leksaker? Nämn de ni kommer på

• Svar på tråden Vad har era barn (4-åringar) för leksaker?
  • Lykketrollet

Som han inte leker med:
    * Lego och Duplo
    * Babydockor
    * Spis, mat, tallrikar, kassaapparat etc
    * Dockvagn och -säng
    * Olika små figurer
    * Sjöröverkostym med svärd etc
    * Little People-figurer och bilar

Som han leker med:
    * Små bilar
    * Plastdjur

Js, vi har mycket onödigt och jag vet inte alls vad vi ska köpa till honom i julklapp..

• Analoga

Starlight mamman skrev 2008-11-17 21:41:51 följande:

Som han inte leker med: * Lego och Duplo* Babydockor* Spis, mat, tallrikar, kassaapparat etc* Dockvagn och -säng* Olika små figurer* Sjöröverkostym med svärd etc* Little People-figurer och bilarSom han leker med: * Små bilar* PlastdjurJs, vi har mycket onödigt och jag vet inte alls vad vi ska köpa till honom i julklapp..
    Precis som här då Min dotter har massor med saker som, bla en del saker som du räknat upp, som hon inte leker med - så jag funderar just vad vi ska köpa i julklapp. Kan inte komma på mkt.Det enda hon sagt är att hon önskar en trollstav
  • Snutten

min son 4,5 år älskar sitt lego/duplo sin spis osv, nästan de saker som era barn inte leker med. hahaha. han och lillsyrran på 2,5 har värsta rolllekarna med alla dockor, vagnar, plasttallrikar osv. Men naturligvis har även han leksaker som han inte använder men jag tycker att det går lite i perioder vilka saker de leker med.

vi ska inte köpa så mycket leksaker i julklapp. de ska få lite små saker och sedan får de lite möbler till sina rum av släktingar osv.

• Lilith74

Saker som dottern leker med:

Duplo
    Teservis
    Trämat typ frukter som man kan skära itu
    Småbilar
    Olika filtar och täcken, antingen bäddar hon ned sig själv i något hörn eller bygger koja
    Böcker, hon "läser" högt för sig själv och alla böcker börjar med "Det var en gång en ko"
    Bollar och ballonger

Leker inte med
    Mjuka djur
    Dockor, docksängar
    Dockvagnarna (de var poppis tidigare dock)
    Tågbana

• LeoNo4AleXo6

4-åringen har en hel del, men det han gillar att leka med är:

-Pussel och spel gillar han mkt nu.
    -Dinosaurier och plastdjur.
    -Lego.
    -Pärlor och småpyssel
    -Bilar

Har faktiskt ingen aning om vad vi ska köpa till honom i julklapp...

• mina1

Min 4 åriga tjej älskar vanligt "smålego". Kul även för oss vuxna att leka med. (Speciellt Belville sk "tjejlego" med större gubbar).

• Söderböna

Pluttan har (bland annat):
    - Duplo
    - Lego
    - Mat i trä (som man kan dela)
    - Only Hearts Club dockor med kläder
    - Little People
    - Vanliga dockor
    - Tåg
    - Plastdjur
    - Bilar
    - Gosedjur

Vad hon leker med växlar otroligt mycket. Little People sakerna älskar hon periodvis och alltid när det är kompisar här leker de mycket med det. Just nu var det länge sedan hon lekte med det utan att någon kompis var här.

Igår ville hon absolut leka med Only Hearts Club dockorna, men de har hon inte lekt med på någon månad.

Det enda pluttan helt uttryckligen sagt att hon önskar sig är en gul lyftkran. Vi får väl se vad det blir...

• wanderer

Min dotter leker med det mesta hon har men favoriterna är dinosaurierna. Varje dag leker hon Landet för längesedan med sin bror. Då brukar dinosaurierna få bo i mitt gamla dockskåp istället för dockorna. :)

Annat hon har & leker med är:
    Mina gamla barbies
    My little pony
    Motorcykelmössen
    Dockor
    Pussel
    Kökssaker (typ leksakskaffebryggare, kastruller m.m.)
    Pärlplattor
    Lego
    Bilar

Legobitar använder hon mest som mat till dinosaurierna, likaså bilarna...det kör dinosarna runt i. *haha*

Hon har egentligen inte så mycket olika leksaker men det beror på dinosarna. Hon har alltid önskat sig det i julklapp och födelsedagspresenter.

Men denna julen får hon inga, samlingen är rätt stor nu och jag är trött på att hitta Lillefot, Cera m.fl. i köket, badkaret, vår säng...ja överallt. :)

Eftersom hon är rätt så mammig och vi inte vet hur hon kommer reagera när hon blir storasyster i januari så kommer hon få en ny pojkdocka med olika funktioner som hon kan "sköta" när jag tar hand om lillen. Förutom det blir det ett sånt där ritbord som man kan koppla in till tv:n, pysselset & saga med Hello Kitty, fler pärlplattor + pärlor samt kritor & målarbok.

♥ William 020827 ♥ Nora 040516 ♥ Pyret i magen BF 090126
  • oSOFIAo

Min fyraåring har bl.a. detta:
    dockor
    dockmatstol
    dockvagn
    tillbehör till dockor (kläder, blöjor, nappar m.m.)
    fisher price kök med mat o tillbehör till det
    te bjudning set, koppar o kanna o fat o så.
    staffli att måla på, pärlor att göra halsband o så med.
    nallar

• oSOFIAo

Min fyraåring har bl.a. detta:
    dockor
    dockmatstol
    dockvagn
    tillbehör till dockor (kläder, blöjor, nappar m.m.)
    fisher price kök med mat o tillbehör till det
    te bjudning set, koppar o kanna o fat o så.
    staffli att måla på, pärlor att göra halsband o så med.
    nallar

• AmandaPitkänen

min son (är dock inte riktigt 4 år än) har perioder då han leker med saker men just nu är det iaf:

* dinosaurier
    * småbilar
    * play doh-lera
    * smågubbar

han leker inte så mycket med
    * gosedjur
    * böcker
    * "laga-mat" lekar

• sebbeman

Min son ÄLSKAR alla sina bilar, kan sitta med dom i flera timmar och parkera på olika ställen.
    Har fått upp ögonen för musik och gillar att spela gitarr, sjunga och dansa.
    Spela på sitt DS nintendospel

Vi funderar på att köpa ett keboard till honom i julklapp, han behöver inte fler leksaker och kläder utan vi skall satsa på lärande julklappar i år. Instrument är ju bra då han är musikalisk

• Lilith74
    EliasMamma80 skrev 2008-11-18 13:49:04 följande:
    Min fyraåring har bl.a. detta:dockordockmatstoldockvagntillbehör till dockor (kläder, blöjor, nappar m.m.)fisher price kök med mat o tillbehör till dette bjudning set, koppar o kanna o fat o så. staffli att måla på, pärlor att göra halsband o så med. nallar
    Kul med en pojke som har så flickiga leksaker, det är så uppdelat annars, flickor har bara dockor och pojkar bara bilar... Kul med en familj som bryter det hela lite även om de flesta barn nuförtiden nog har lite av varje.
  • Lill Mamsen

Min son har en hel låda med bilar och gubbar som han inte alls leker med. Han tycker om sina gosdjur, dockor och mycket pyssel. Han älskar att spela spel med oss och att rita. Det absolut bästa han vet är att klä ut sig till pirat. Han har nu fått en slags piratborg med gubbar som han leker med. Men han har så mycket grejer att jag inte vet vad vi ska köpa i julklapp.

• Analoga
    Lilith74 skrev 2008-11-18 19:27:38 följande:
    Kul med en pojke som har så flickiga leksaker, det är så uppdelat annars, flickor har bara dockor och pojkar bara bilar... Kul med en familj som bryter det hela lite även om de flesta barn nuförtiden nog har lite av varje.
    Kan säga att min tjej har så många fina dockor som hon i princip aldrig leker med. Någon enstaka gång bara när hon drar dem i dockvagnen :) Annars föredrar hon bilar och lego, samt spel för det mesta
  • Mamma till viljestark dotter

Min dotter på fyra, snart fem

Leker inte med:
    dockor
    pärlor
    pussel
    modellera
    mjukisdjur

Leker med:
    böcker
    dinosaurier
    lego
    spel

I julklapp? Funderar på en radiostyrd bil, kanske ett nytt spel

• oSOFIAo
    Lilith74 skrev 2008-11-18 19:27:38 följande:
    hehe, kul att du känner så =) måste tyvärr göra dig besviken, det är dottern som är 4-åringen ;)
    MEN hennes lillebror Elias leker också med allt det där, men även med bilar o tågbanor ;)
    min signatur kanske är lite förvillande ibland :O borde nog ändra....
    mvh sofia
  • Lilith74
    EliasMamma80 skrev 2008-11-19 13:18:03 följande:
    hehe, kul att du känner så =) måste tyvärr göra dig besviken, det är dottern som är 4-åringen ;) MEN hennes lillebror Elias leker också med allt det där, men även med bilar o tågbanor ;) min signatur kanske är lite förvillande ibland :O borde nog ändra....mvh sofia
    Aha!! Besviken är jag dock inte!
Svar på tråden Vad har era barn (4-åringar) för leksaker?