Vad har era barn (4-åringar) för leksaker?
Ja, som rubriken lyder. Vad har era barn för leksaker? Nämn de ni kommer på
Ja, som rubriken lyder. Vad har era barn för leksaker? Nämn de ni kommer på
Som han inte leker med:
* Lego och Duplo
* Babydockor
* Spis, mat, tallrikar, kassaapparat etc
* Dockvagn och -säng
* Olika små figurer
* Sjöröverkostym med svärd etc
* Little People-figurer och bilar
Som han leker med:
* Små bilar
* Plastdjur
Js, vi har mycket onödigt och jag vet inte alls vad vi ska köpa till honom i julklapp..
Starlight mamman skrev 2008-11-17 21:41:51 följande:
min son 4,5 år älskar sitt lego/duplo sin spis osv, nästan de saker som era barn inte leker med. hahaha. han och lillsyrran på 2,5 har värsta rolllekarna med alla dockor, vagnar, plasttallrikar osv. Men naturligvis har även han leksaker som han inte använder men jag tycker att det går lite i perioder vilka saker de leker med.
vi ska inte köpa så mycket leksaker i julklapp. de ska få lite små saker och sedan får de lite möbler till sina rum av släktingar osv.
Saker som dottern leker med:
Duplo
Teservis
Trämat typ frukter som man kan skära itu
Småbilar
Olika filtar och täcken, antingen bäddar hon ned sig själv i något hörn eller bygger koja
Böcker, hon "läser" högt för sig själv och alla böcker börjar med "Det var en gång en ko"
Bollar och ballonger
Leker inte med
Mjuka djur
Dockor, docksängar
Dockvagnarna (de var poppis tidigare dock)
Tågbana
4-åringen har en hel del, men det han gillar att leka med är:
-Pussel och spel gillar han mkt nu.
-Dinosaurier och plastdjur.
-Lego.
-Pärlor och småpyssel
-Bilar
Har faktiskt ingen aning om vad vi ska köpa till honom i julklapp...
Min 4 åriga tjej älskar vanligt "smålego". Kul även för oss vuxna att leka med. (Speciellt Belville sk "tjejlego" med större gubbar).
Pluttan har (bland annat):
- Duplo
- Lego
- Mat i trä (som man kan dela)
- Only Hearts Club dockor med kläder
- Little People
- Vanliga dockor
- Tåg
- Plastdjur
- Bilar
- Gosedjur
Vad hon leker med växlar otroligt mycket. Little People sakerna älskar hon periodvis och alltid när det är kompisar här leker de mycket med det. Just nu var det länge sedan hon lekte med det utan att någon kompis var här.
Igår ville hon absolut leka med Only Hearts Club dockorna, men de har hon inte lekt med på någon månad.
Det enda pluttan helt uttryckligen sagt att hon önskar sig är en gul lyftkran. Vi får väl se vad det blir...
Min dotter leker med det mesta hon har men favoriterna är dinosaurierna. Varje dag leker hon Landet för längesedan med sin bror. Då brukar dinosaurierna få bo i mitt gamla dockskåp istället för dockorna. :)
Annat hon har & leker med är:
Mina gamla barbies
My little pony
Motorcykelmössen
Dockor
Pussel
Kökssaker (typ leksakskaffebryggare, kastruller m.m.)
Pärlplattor
Lego
Bilar
Legobitar använder hon mest som mat till dinosaurierna, likaså bilarna...det kör dinosarna runt i. *haha*
Hon har egentligen inte så mycket olika leksaker men det beror på dinosarna. Hon har alltid önskat sig det i julklapp och födelsedagspresenter.
Men denna julen får hon inga, samlingen är rätt stor nu och jag är trött på att hitta Lillefot, Cera m.fl. i köket, badkaret, vår säng...ja överallt. :)
Eftersom hon är rätt så mammig och vi inte vet hur hon kommer reagera när hon blir storasyster i januari så kommer hon få en ny pojkdocka med olika funktioner som hon kan "sköta" när jag tar hand om lillen. Förutom det blir det ett sånt där ritbord som man kan koppla in till tv:n, pysselset & saga med Hello Kitty, fler pärlplattor + pärlor samt kritor & målarbok.
Min fyraåring har bl.a. detta:
dockor
dockmatstol
dockvagn
tillbehör till dockor (kläder, blöjor, nappar m.m.)
fisher price kök med mat o tillbehör till det
te bjudning set, koppar o kanna o fat o så.
staffli att måla på, pärlor att göra halsband o så med.
nallar
Min fyraåring har bl.a. detta:
dockor
dockmatstol
dockvagn
tillbehör till dockor (kläder, blöjor, nappar m.m.)
fisher price kök med mat o tillbehör till det
te bjudning set, koppar o kanna o fat o så.
staffli att måla på, pärlor att göra halsband o så med.
nallar
min son (är dock inte riktigt 4 år än) har perioder då han leker med saker men just nu är det iaf:
* dinosaurier
* småbilar
* play doh-lera
* smågubbar
han leker inte så mycket med
* gosedjur
* böcker
* "laga-mat" lekar
Min son ÄLSKAR alla sina bilar, kan sitta med dom i flera timmar och parkera på olika ställen.
Har fått upp ögonen för musik och gillar att spela gitarr, sjunga och dansa.
Spela på sitt DS nintendospel
Vi funderar på att köpa ett keboard till honom i julklapp, han behöver inte fler leksaker och kläder utan vi skall satsa på lärande julklappar i år. Instrument är ju bra då han är musikalisk
Min son har en hel låda med bilar och gubbar som han inte alls leker med. Han tycker om sina gosdjur, dockor och mycket pyssel. Han älskar att spela spel med oss och att rita. Det absolut bästa han vet är att klä ut sig till pirat. Han har nu fått en slags piratborg med gubbar som han leker med. Men han har så mycket grejer att jag inte vet vad vi ska köpa i julklapp.
Min dotter på fyra, snart fem
Leker inte med:
dockor
pärlor
pussel
modellera
mjukisdjur
Leker med:
böcker
dinosaurier
lego
spel