alkoliserad svärfar, ska han träffa barnen?
Så här är läget!
Jag kvinna 28, sambo m man 30 vi har två barn 5 & 2.
levt ihop snart 10 år.
Svärföräldrar skilda sedan många många år.
Svärfar alkolist sedan lika många år o lite till.
Gått på behandlningar från o till samma m AA under dessa år. lyckats mer eller mindre länge. Längst var nog i den veva vi fick hans första barnbarn.
Men han faller dit igen....
Sviker, ljuger så han ror sig själv, ringer återbud vid i stort sett avrje kalas, magsjuka e favorit orsaekn...
Nu satte äntligen min sambo stopp o markerade i måndags, sa välj mellan mig o flaskan. sambon fyllde år under v han ringde inte upp o grattade förän flera dagar efteråt o skyllde på att minsambo inte svarat på sin mobil, nej tro f.n de när han inte haft de numret på typ 5 år o de vet svärfar om.... (men har völ supit bort de minnet.
Nu riskerar han jobbet oxå o säger att de e för mycke som e på spel så nu sk ahan va nykter.... Ja ingen blir ju gladare än min sambo o då blir ju ja oxå glad om han hller detta nu.
Barnen har ju ingen ontakt o vet ju knappt vem han e framförallt inte 2 åringen. jag ville att vi skulle tala om för svärfar att pga avalla de svek o lägner han hllt m i alla dess år så kan vi inte även om vi vill lita på honom o släppa in honom i familjelivet igen förän han har visat ett atg att de funkar.
Svärfa ska inte gå på behandling utan sk aanvända de redskap han lärt sig på tidigare behandlingar o prata m nån tant på nån rådgivning o henne talade sambon m inna n i kväll o hon tyckte inte vi skulle stä'nga ute svärfar helt (så som jag tycker för barnens skull), så sambon tog på eget beslut (utan mig) o åkte ner t svärfar o pratade, sa lite av de jag ville men inte fullt ut o så bestämemr de att svärfar ska komma på sonens fotbollsträning i helgen
Jga kan inte hantera detta o pratar nu inte m sambon sedan ett ar timma t baka o så slapp de ut en kråka ur munnen på mig att jag tror ja dödar karl jäveln om han sviker våra barn igen. dumt sagt men jag menar de halvt...
Jag behövde skriva av mig men behöver oxå hjälp av andra som varit i nån liknande sits, levt nära alkolister eller dyligt. Hur sk ajag bete mig o se på detta? ska svärfar få träffa barnen o riskera att såra dem igen?