• pluttmaja

Amningsbh med bygel eller ej. Vad har ni??

Har hittat en jättefin amningsbh med bygel. har hhittils i 4måander haft utan bygel. Men längtat så efter en riktig bh med bygel.

måste beställa denna på nätet eftersom den inte säljs i stan. men jag har använt deras bh utan bygel så jag vet strl o så.

Men jag vet inte om jag vågar med tanke på alla pratar om mjölkstockning.

Har ni använt med bygel?? var det ok??

• Svar på tråden Amningsbh med bygel eller ej. Vad har ni??
  • Solskensmor

Jag vågade inte pröva med bygel pga som du säger, risken för stockning...

• Kajkas

Använde bygel och fick inte några problem under de 8 månader jag ammade. Det är viktigt att de BH:n sitter rätt. Bygeln ska gå UNDER brösten. Tycker du ska prova!

• Manu

Jag har också en jätteskön bh med bygel och har inga problem med mjölkstockning. Fick dock hjälp att prova ut den i en Triumph-affär.

• pluttmaja

vilket märke köpte ni?? har hittat en abecita som e så fin

• Mizzdarling

jag använde med bygel och den var av märket abecita

• ikaela

jag körde med vanliga bhar , tyckte inte om amnings bharna! funkade jättebra ändå. ammade i 6 månader.

• Kajkas

Jag köpte mina på affären Change. De har bara en sort där.

• Erese

Jag har bygel och det funkar toppen, tipset är att ta en strl srörre i bygel så sitter det inte åt.

Jag kan inte ha bh utan bygel är på tok för storbystad för det, har provat de utan bygel och jag ser inte klok ut. Hade jag använt dessa hade det vare både mer praktiskt och snyggare utan dem.

• 0LillaPyret0

Jag har ingen erfarenhet. Men däremot en kompis till mig fick det p.g.a bygel... två gånger t.o.m

• hej88

Använder bara toppar, mycket bekvämare:) Finns jättefina av märket Mamalilcious som ger lika mkt stöd som en vanlig BH.

• mammatill2härligavildar

Jag använder bara utan bygel. Men en som jag har från lindex är vadderade kupor och sitter superbra. Känns lika skön som en topp, men när man har den på ser det ut som en vanlig bh med kupor. Brösten blir mycket snyggare i den än i en som inte är vadderad=)
    Kostar 169kr o finns i vitt o svart.

• MKAsson
    Svar på #10
    hej88 skrev 2008-11-20 00:12:57 följande:
    Använder bara toppar, mycket bekvämare:) Finns jättefina av märket Mamalilcious som ger lika mkt stöd som en vanlig BH.
    Det beror nog på vad för storlek du har på brösten... *ler* Ett linne gör inte så mycket för att hålla uppe mina i storlek 80H...

Jag hade amningbh med bygel under de 8 månader jag ammade, hade inga problem. Eller, egentligen var det så att den första veckan och alla nätter hade jag Apotekets amningstopp, men i övrigt alltid bygelbh...

Lycka till!
  • CattaAndy

använder vanlig bh med bygel och det funkar hur bra som helst, de första dagarna när mjölken kommer så känns det konstigt för de håller ju på att sprängas ha,ha men sen efter någon dag blir de ju bättre! men det har fungerat hur bra som helst och vill inte använda någon annan bh och frågade min barnmorska om man kunde ha det och de skulle inte vara några problem alls! jag kör på rundkupadbygel bh ifrån hm=)

• Duckan74

Använde enbart bh med bygel. Har man stora bröst är det otänkbart utan. Vem vill ha brösten på magen i onödan, ammandes eller ej??

• Erese

Ja, att vara storbystad är inte lätt å dyrt är det Har en sådan knepig strl att de fins inte i de stora butikerna som Lindex. H&M ska jag inte ens nämna de har nästan bara små strl. Jag handlar på Details i sthlm och är supernöjd med alla bh:ar jag köpt där men man får vara beredd på att pung aut några hundra lappar. Min amnings bh betalade jag 500kr för, men är super nöjd med den. Den är mjuk och håller tuttarna på plats trots att den är en aningen för stor i strl.

• Duckan74

Jag hittade en bra amningsbh från Abecita. Heter Linnéa och kostade runt 250kr. Storlek 70G var det på den så den finns även för de med stora bröst.

Erese, har också handlat på Details ibland, men inte alltid de har bra grejer där heller.

• Tobben

Jag har en amningbh med bygel i satin och spets som jag tar på mig när jag vill känna mig lite fin. Jag fick dock ta en storlek upp på omkretsen för att byglarna verkligen skulle ligga runt brösten och så tycker jag att det är svårare att öppna luckan tillräckligt, så till vardags kör jag amningslinne och mina amningsbehåar i bomull utan bygel (2 för 198...)

Svar på tråden Amningsbh med bygel eller ej. Vad har ni??