• numberone

Någon som provat Sauna Belt??

Hej hå!!

Eftersom jag alltid är lite tveksam till träningsprodukter man kan köpa via telefon eller nätet så måste jag kolla med er om någon av er har provat Sauna Belt. Tydligen skall man på ca 50 min kunna bli av med 2,5-5 cm runt magen och det skulle vara värt 600kr om det funkar tycker jag.... så någon???

• Svar på tråden Någon som provat Sauna Belt??
  • cotton

Personligen tror jag att låter något för bra för att vara sant, så är det nog det...

Förstår inte hur man skulle kunna få magrutor utan träning med enbart ett bastubälte?
    Sedan säger de - mycket snabbt i och för sig - att man bältet medföljer träningstips samt mattips... tror snarare det är det som får en att tappa vikt...

• J fer

Låter som önskedrömmar. Men skulle vara kul om det funkade!

• numberone

Ja visst låter det för bra men ibland funkar ju faktiskt saker.... De som var "provpersoner" var ju på Spa när de provade bältet så jag vet inte riktigt hur man skall tolka det....

• Rose77

Hade det nu fungerat så hade det nog kostat mer än 600:-

• numberone

men man får ju inte säga att man garanterar att det funkar om det inte gör det. Det är falsk marknadsföring och man skulle få tillbaka pengaran efter två veckor om det inte funkade ....

• symaskinen

Det kan funka i den utsträckningan att man blir av med de 2,5-5 cm runt midjan...men vad är det man blir av med...vad svettas man ut?
    VATTEN!
    Detta kommer ju sedan tillbaka igen. Eftersom det försvinner kan dom nog komma undan med att det ej är falsk marknadsföring, men i praktiken kan det knappast funka som förbränning.
    Brottare och boxare använder denna teknik med att " basta sig till en viktklass" och kan på så sätt gå ner flera kilo, men det kan vara mycket skadligt då man kan få allvarlig vätskebrist.
    Jag hade inte köpt det.

• numberone

Symaskinen tack för infon, tänkte aldrig på det... men de påstår att fettet åker ut med vattnet men det låter ju lite knasigt

• Believe In Faith

*s* det här var en spännande tråd!
    Jag har själv tänkt köpa ett,är desperat just nu

Vill veta mer....

• numberone

PojkeFlicka.... är själv i behovet av att lätta lite men det verkar som om en timme stavgång 2-3 ggr i veckan samt sund mat är det bästa...funkade för mig förra sommaren, gick ner ca 10 kg med viktklubb.se och stavgång

• Zizzla

Är lite skeptisk till just Sauana Belt och tror precis som Symaskin att det är vatten manförlorar.
    Har dock själv beställt en Abtronic,, *hihi* Är väl medveten om att jag inte blir smal av det men KANSKE ökar den muskelmassan och därmed ökar fettförbränningen.
    Får väl se... Har inte fått den ännu.

• numberone

ååå Zizzla kan du ge mig ett uttalande om den sen... kanske är värt att köpa den i stället...

• cotton

Köp WíndsorPilates istället! Jättebra träning! Den stärker dina muskler i mage, rumpa, lår och rygg, förbättrar hållning, ger dig slankare och smidigare kropp! Och dessutom är det jätte jätte kul!

• Jennie Brunflo

De gjorde ju test av det på Forma kroppen och det fick minus-betyg.

Betyg:
    "Ja, vi skrattade gått åt det hela allafall."

Med andra ord: Det funkar inte alls.

• numberone

jag kan i allafall varmt rekommendera stavgång hur fånigt det än ser ut..... Mamma och jag skrattade nog en halvtimme första gången vi skulle gå med våra men det hjälper toppen i kampen mot kilona

Svar på tråden Någon som provat Sauna Belt??