• Heavenlie

Gravid!! Men när berättade ni för föräldrar?

Ja, nu är vi äntligen gravida! Testet visade plus första gången i lördags morse

Nu börjar jag fundera på hur man ska berätta för föräldrarna och framför allt NÄR?

Så 1. i vilken vecka var ni när ni upptäckte er graviditet?
    och 2. I vilket vecka berättade ni för föräldrarna?

(vi funderar på att slå in en napp och ge i julklapp men vi vet inte om vi orkar vänta så länge )

• Svar på tråden Gravid!! Men när berättade ni för föräldrar?
  • StilaM

Jag plussade den 10 augusti och var då i 5:e veckan. Vi väntade till 10:e veckan (hade tänkt försöka hålla ut till v 12) innan vi sade något. Det är deras första barnbarn och vi ville inte säga något för tidigt...

• Tina och Fredrik

Jag var nog 4-5 veckan (om ens det) när jag testade positivt alla tre ggr.
    Jag har berättat direkt, har aldrig kunnat hålla mig:)

• La Lola
    1. i vilken vecka var ni när ni upptäckte er graviditet?
    S: BIM + 2

och 2. I vilket vecka berättade ni för föräldrarna?
    S: Mina föräldrar dog för 10 år sen men svärfar med sambo fick veta när jag var i v 7.
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • SarahA

1. BIM +3
    2. Berättade för min mamma & styvpappa i vecka 7.
    Sambons föräldrar fick reda på det i vecka 8.

• Snart vår tur

1. 4+2
    2. v,12 berättade för chefen på jobbet v,14

• lerumstessan

Jag plussade 3+6

berättade för mamma 4+2 och för pappa tänkte vi runt jul, sambons föräldrar ska få veta nu i vecka tror jag och jag är i vecka 6.

~¤~Äntligen! BF 090718~¤~
  • Mayalotta

jag plussade i vecka 5 (4+4) och berättade för mamma i vecka 7. Resterande av familjen fick också veta de närmaste veckorna.
    Resonerande som så att händer det något, så vill jag ha berättat innan för att få deras stöd.

Lycka till och stort grattis till plusset!

• Biancha

eftersom de va planerat så fick vi ju veta väldigt tidigt också.
    berättade för våra föräldrar i vecka 10. då hade de hunnit bli verklighet för oss .. :)

• lipgloss1980

Helt oplanerad p-pillergraviditet så jag var i v8 ca när vi plussade...hade gått å väntat med tampongen i fickan hur länge som helst innan brickan föll ner och det slog mig att man kanske skulle testa iaf ;)
    Min sambo fick lite panik och ringde sina föräldrar bums medan mina föräldrar fick veta i ca 11-12 nånting. Ville inte berätta över tfn, men fick kanske inte responsen jag önskat :( "tyckte väl du lagt på dig lite" var det första jag fick höra... men givetvis är de glada, vi är dåliga på att visa känslor bara.
    Min chef berättade jag för runt v.20 å det visar sig att hon oxå väntar barn en vecka efter mig ;)

det där med napp låter roligt :) men förstår att det är svårt att hålla sig!
    lycka till

• Blommi

1. BIM -4
    2. Ringde mamma direkt. De andra får vänta till jul, då är jag i v.11

Svar på tråden Gravid!! Men när berättade ni för föräldrar?