• Kiira

Jysk eller ikea säng??

Jo vilket är bäst? Beror såklart på hurdan säng men om vi säger en basic säng från båda ställen?

• Svar på tråden Jysk eller ikea säng??
  • olssonanncha

Ikea alla ggr, jysks saker är mest skräp

• sannapanna76

IKEA - om inte annat för att Jysk är så sunkigt (här i stan) att man knappt vågar provligga deras sängar...

• Miss Lau

Jag hade valt Ikea. Nu har jag visserligen ingen säng från Jysk men eftersom det mesta de säljer är skit skulle jag inte chansa på en säng från dem.

• Jica

Jag köpte för 6-7 år sedan sängar från jysk och jag måste säga att jag var helnöjd med dem....hade en bäddmadrass i lite formbart materiel... kostade då 5600 för två nittisängar med hel bäddmadrass. i köpte sedan en tempur säng och skulle inte byta til något annat Ikea har vi en säng med men den
    billigaste...inte så skön direkt men finns ju bättre...

• Viewsonic

Mitt ex hade nerlegna sängar och instabil sängram och jag ville han skulle köpa nya. Han köpte från Jysk, deras dyraste och sängram. De var knappt märkbart bättre än de nerlegade och nya sängramen gungade. Han köpte en formbar bäddmadrass därifrån också och den blev konstig efter ett år.

• johandra

Ikea helt klart...Jysk säljer ju mest skit vill jag påstå och att köpa en säng därifrån kan inte vara ett smart drag..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Wizz

IKEA har ju fått jättebra betyg på deras sängar i olika tester så jag håller på dem. Sen har de väl 15 års garanti på konstruktionen också?

• Deliverance

Åh, TS, ursäkta mig lite men hoppas det är ok om jag lånar din tråd lite..

Jysk, är ALLT där skit?
    Har nämnligen köpt ett matbord därifrån med 4 stolar..
    Vore ju inte så läckert om man sitter och äter och allt brakar ihop

• Viewsonic
    Deliverance skrev 2008-11-18 14:10:34 följande:
    Åh, TS, ursäkta mig lite men hoppas det är ok om jag lånar din tråd lite..Jysk, är ALLT där skit?Har nämnligen köpt ett matbord därifrån med 4 stolar.. Vore ju inte så läckert om man sitter och äter och allt brakar ihop
    Allt är inte skit, men mycket.
Svar på tråden Jysk eller ikea säng??