Gula flytningar och gravid. Äckligt!
Vad är normalt med flytningar? Själv har jag gulaktiga, gryniga flytningar och de luktar inget. Är det något jag borde söka för? Vet att i normala fall är de vita.
Tacksam för svar!
Vad är normalt med flytningar? Själv har jag gulaktiga, gryniga flytningar och de luktar inget. Är det något jag borde söka för? Vet att i normala fall är de vita.
Tacksam för svar!
Då kan det vara en infektion eller svamp, så du borde iaf ringa mvc o rådfråga.
Tack för svaret! :) Kan flytningarna alltså bli gula vid svampinfektion?
Ja det kan dom, även "gryniga".
men vänd dig till din mvc, dom kanske vill göra en gyn-undersökning på dig så det inte rör sig om en infektion.
Jag var på vårdcentralen idag. Läkaren var nästan hundra på att det var svamp. Han undersökte för infektion men fann inget. Gott! :)
hmm... jag har jätte mycket gula flytningar svin äckligt är på min fjärde graviditet aldrig haft det tidigare har nämt detta till min BM men inte fått nå vettigt svar är i vecka 31+4
har oxå en massa gula flytningar, men så länge dom inte luktar konstigt är det helt normalt sa min bm!
ok då behöver man inte vara orolig alltså men finns det nå man kan göra åt det?
Om det är svamp kan man tänka på att lufta underlivet, försöka undvika socker i den mån det går då svamp gillar det, man kan undvika tvål o.dyl. i underlivet när man duschar etc etc.
Här är en till med megamycket flytningar som gravid. Hade det första gången och har fått igen nu, inget farligt men inte så kul.
Mina är gula ibland med, eller "normala" med inslag av lite gult guck, brukar ni ha det?